[AR] Is dit een goede/veilig kar om te beleren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Is dit een goede/veilig kar om te beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 11:41

Hallo allemaal,

Ik zie zojuist op marktplaats een mooi wagentje staan, maar ik heb zelf geen technisch inzicht en heb al gelezen dat je bij dit soort karretjes het beste een zwanenhals ed kunt hebben. Maar zit dat op dit karretje?
ik heb het over deze advertentie: http://dieren.marktplaats.nl/rijtuigen- ... nd=14&fs=1

Ik zit er btw ook over te denken een maand of 2 langer door te sparen en dan een marathonwagentje te kopen, die zie je nl. ook best veel staan voor 1500-1700,- dus in principe nog wel goed te doen, maar mn vraag daarbij is of dit ook degelijke wagentjes zijn? of 'goedkope' prul?
zoals bijvoorbeeld deze: http://dieren.marktplaats.nl/rijtuigen- ... ind=5&fs=1

Het gebruiksdoel is gewoon recreatieritjes, evt. wat dressuur/vaardigheid wedstrijdjes, om de week ermee naar les (en natuurlijk tussendoor ook nog trainen in de bak). en evt wanneer mn moeder een kinderfeestje heeft dat die mee kunnen rijden, maar in alle bovenstaande karren is dat niet echt mogelijk voor meerdere kinderen.. dus ms neem ik er dan nog wel een goedkope tally-ho wagen bij oid als dat echt de bedoeling word.

Het is de bedoeling er een welsh a pony voor te zetten, ze moet nog beleerd worden, het is best een fel ding dus ik wil wel graag een veilige wagen, zodat als ze een keer achteruit gaat oid mijn kar niet om slaat ofzo..
Ik zat eerst te denken aan een sulky, aangezien die (dacht ik) gewoon meerollen als je pony opeens omdraait of achteruit gaat, maar lees ook al over omslaan enzo...

Uiteraard ga ik voor het beleren wel op zoek naar iemand die er veel verstand van heeft, ik heb het ooit al is een shetlander geleerd (met hulp), maar deze pony is veel feller als die shetlander en met deze verwacht ik dat ze niet zo heel gemakkelijk zal zijn..
(dus mochten jullie evt ook iemand kennen waar je je pony heen kan brengen id buurt van zeeland?)

BlackDevils

Re: Is dit een goede/veilig kar om te beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:53

Het eerste karretje heeft idd een zwanenhals maar lijkt me erg licht met kleine veertjes waardoor minder geschikt vooral als je er in de bak ed mee wilt rijden. Het tweede karretje ziet er wat dat betreft al een stuk beter uit al vraag ik me af of je daar lekker op zitten kunt omdat het bokkussen nogal ver naar voren staat.
Om te lessen en dressuur-vaardigheid te rijden zou ik toch op zoek gaan naar een goede concourswagen eventueel met rem. Denk dat de 2e wagen ook wat zwaar is voor enkelspan. Alleen recreatief zou met dat karretje heel goed kunnen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:11

je kan je pony naar christiaan provoost brengen om te beleren. maar dat is nog al prijzig.

Over karren heb ik niet zo veel verstand. weet alleen dat ze nog al snel te zwaar zijn dus zou wel op zoek gaan naar iets redelijks ligt. En met rem.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 00:44

de tweede kar heb ik ook naar gekeken, ziet er mooi uit maar volgens kenners is de kwaliteit niet zo best. ik heb nu een vergelijkbare wagen, wat kleiner (voor shetjes) en lichter. deze kan je kopen bij Reijer vd Brink.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:52

jammer dat je op zoek bent naar een karretje voor een kleine pony..ik heb nog een marathon wagen en tuig( zgan) te koop maar die is voor fjord/tinker..
is namelijk wel in de buurt..

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:11

het is belangrijk dat er een goede rem op zit zeker als je nog maar net er mee bezig bent

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 09:23

Helaas zijn de advertenties niet meer beschikbaar... maaar zorg in elk geval dat er een goede rem op zit: vooral als je met kleine kinderen rijdt! En een goed idee je pony te laten beleren.