[AR] Wie heeft er een schamelwagen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Wie heeft er een schamelwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 19:28

Om paarden en marathonwagen met één auto mee te kunnen nemen, zijn wij van plan om een schamelwagen aan te schaffen. Een bedrijf in Deurne levert deze op bestelling. Zij hebben echter geen showmodel staan. Voordat we bestellen zouden wij echter toch nog wel eens zo'n wagen goed willen bekijken. Wie heeft er één of wie kent iemand die er één heeft en zouden we dan eens mogen komen kijken?
De wagen die we bedoelen staat op www.weijer.nl bij de schamelwagens, type Royal.

JD_Power

Re: Wie heeft er een schamelwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:45

Ik vind het een erg praktisch idee, mits je iemand hebt die met zo'n wagen om kan gaan... achteruit rijden met een schamelwagen vereist nogal wat stuurmanskunst en naar mijn idee is het onverantwoord om met iets de weg op te gaan wat je als het eens nodig is niet een stukje achteruit kan zetten..

Zou een trekkend voertuig waar de wagen op/in kan geen mogelijkheid zijn... omdat je voor zo'n wagen toch al een zwaardere auto nodig hebt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:25

Daar dacht ik idd ook aan. Zuidema verkoopt ook trailers met een opzet op de dissel waar je wagen op kan en er zullen vast meer dealers zijn. Heja bouwt zelfs trailers waar paard en wagen inkunnen en dan gewoon als tandemasser. Zo'n schamelwagen lijkt mij persoonlijk niet makkelijk te hanteren door de enorme lengte en de losse draaiarm.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:58

Ken meerdere menners die ze hebben, overigens tot alle tevredenheid
Sommigen vervoeren er de wagens in en gebruiken hem daarna als living
Anderen bouwen er 2 stallen in en hebben de living op de vrachtwagen.
Meestal hebben ze hem dus achter een vrachtwagen hangen

JD_Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:30

suffie schreef:
Daar dacht ik idd ook aan. Zuidema verkoopt ook trailers met een opzet op de dissel waar je wagen op kan en er zullen vast meer dealers zijn. Heja bouwt zelfs trailers waar paard en wagen inkunnen en dan gewoon als tandemasser. Zo'n schamelwagen lijkt mij persoonlijk niet makkelijk te hanteren door de enorme lengte en de losse draaiarm.

Ze volgen in het verkeer heerlijk achter je auto/vrachtwagen/trekker, alleen als je achteruit steken moet is er wat ervaring vereist... Heb in het begin heel wat gevloekt op die dingen maar heb ze dr tegenwoordig graag achter hangen...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:32

Ervaring met vooruit achter de trekker heb ik wel, maar achteruit laat ik aan mijn man over......

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:49

Een vriend van me heeft tijden een schamelwagen gehad.
Hij is blij dat hij ervan af is....
Het reiscomfort voor de paarden is veel minder plezierig dan op een trailer of vrachtwagen.
Dit heeft voornamelijk de maken met de kleine wieltjes en de as-tot-as afstand.
Tevens is de belading van zo'n schamelaanhanger erg belangrijk.
Wanneer dit niet optimaal is (en dat is het snel), dweilt de aanhanger achter de auto aan.
Ik weet niet wat voor een auto je hebt, maar er moet eigenlijk altijd een zware 4x4 voor omdat andere auto's het gewicht niet mogen trekken. Dat betekent dus per definitie een erg dure combinatie.
Bezint eer gij begint zou ik zeggen!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:05

Neerinxcs uit Elst heeft er een.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:20

wij hebben er net 1 aangeschaft, 2e hands en oude bloemenwagen geweest. Moet nog helemaal opnieuw opgebouwd worden. Zij zelf zijn er heel tevreden over. Ook andere menners die een schamelwagen hebben zijn er goed over te spreken.
En die dure auto, tja dat moet je er dan voor over hebben. Wij hebben het er graag voor over in elk geval!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 22:49

Hallo allemaal, de auto die we hebben is een landrover discovery, die kan dat dus wel trekken. Het komfoort dat de paarden makkelijk staan en de marathonwagen ook binnen lijkt mij erg aantrekkelijk. Ik hoor dat iemand zegt dat de belading erg belangrijk is. Hoe moet ik dat zien: als er bv geen marathonwagen in staat maar wel twee of drie paarden meer naar achteren? Is hij dan te licht aan de voorkant? Gaat er iemand met zo'n wagen naar een wedstrijd, dan willen we graag een kijkje doen naar zo'n wagen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 07:40

Hallo Echwel, ik probeer je pm te beantwoorden, maar hij wordt niet verstuurd. Kan je mij misschien nog een berichtje sturen met je mailadres erbij? Dan lukt het misschien zo om contact te maken!