[AR] Tuig extra full?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tuig extra full?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:09

Paard kan voor de wagen, wagen gekocht, tuig heb ik nog van mijn andere merrie (Ideal marathon luxe, full).
Maar helaas, broek te klein, schoftje op de laatste gaatjes (en ze is drachtig..) en het hoofdstel echt veel te klein Boos!

En nu? Moet ik een trekpaardentuig zien te krijgen? Of zou dat weer te groot zijn. Zijn er andere merken die wel Extra Full leveren?
Ik heb een Ideal kunststof tuig te leen wat normaal op grote huifkarpaarden ligt, dat hoofdstel en tuig is ook krap aan maar alles is al erg gerafeld, dus zo'n tuig wil ik niet.

Het gaat om een gelderse merrie van 1.74, extra breed en een groot hoofd, vooral de kaak. Met rijden heb ik ook een extra full hoofdstel en dan kan de keelriem net dicht. Dus, wie heeft er ook een echt groot paard en wat voor tuig?

fluutje

Re: Tuig extra full?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:36

Hoi Janne,
Mijn zusje heeft een trekpaard, dus moet ook alles extra full hebben. Je kunt het beste googelen op duitse sites die internetverkoop doen. Daarnaast is er Paree, een tuigmaker die tuigen op maat maakt, speciaal ook voor paarden met een grote maat. Er is ook een forum voor heavy horses, daar hebben ze vast nog meer tips voor je! www.heavyhorses.nl als ik het goed heb.
Mijn zusje heeft voor haar trekpaard een Ideal tuig, maar dat is door de vorige eigenaar allemaal extra groot gemaakt, dus weet niet of Ideal ook extra full leren tuigen verkoopt..

Succes in elk geval!

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:12

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:23

Zie link die hierboven wordt gegeven.