[NH] Is dit goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

[NH] Is dit goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 17:00

Hallo,
Nou ik ging dus met timon door het weiland lopen en hij had geen halster om. En hij liep de hele tijd achter me aan. En toen ik ging rennen ging hij draven en zelfs galoperen! En als ik stil stond deed hij een vette sliding en kwam hij naast me staan. En zo ging het maar door en toen sprong ik over de hindernis en hij sprong ook!!
Dit heeft toch te maken met NH?
Dit betekent toch dat je paard je als leider ziet ofzo?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 17:05

Laat wel zien dat je op dat moment een goede band met je paard hebt. Maar kun je deze band altijd oproepen? Kun je hem zonder halstertouw overal mee naartoe nemen. Ziet hij je ALTIJD als leider?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 13:12

jou paard ziet jou duidelijk als leider. dit soort oefeningen kun je uitbreiden, door over zeil te rennen en plassen enzo.
zorg wel dat hij jou persoonlijke ruimte accepteerd.

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 19:46

Marieke_Brendie schreef:
Hallo,
Nou ik ging dus met timon door het weiland lopen en hij had geen halster om. En hij liep de hele tijd achter me aan. En toen ik ging rennen ging hij draven en zelfs galoperen! En als ik stil stond deed hij een vette sliding en kwam hij naast me staan. En zo ging het maar door en toen sprong ik over de hindernis en hij sprong ook!!
Dit heeft toch te maken met NH?
Dit betekent toch dat je paard je als leider ziet ofzo?


Je kan het ook controleren door zijn ruimte in te nemen, dus loop op hem in en als hij voor je aan de kant gaat accepteert ie jou als leider. Let wel op dat je die plaats waarvan je hem hebt afgehaal wel inneemt, anders snapt ie er niets van. Verward

Groetjes Jitske