Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ook als je daarna het paard zonder slof zou rijden zit hij vaster als normaal. Als je het paard longeert voor beweging en conditie volsta je met je longeerlijn, als je wat meer spiertraining erbij wil zou ik kiezen voor een pessoateugel. Je werkt dan niet alleen aan de voorkant maar neemt ook de achterhand mee waardoor je meer aan een geheel werkt. De pessoa kan er voor zorgen dat je paard onder treedt en tegelijkertijd nageeflijk wordt. Volgens mij kost hij iets van E 35.
. sinds een tijdje rijd ik er af en toe mee. de reden bij mij is dat mijn pony op alle mogelijke manieren onder het werk probeert uit te komen (ze is ook te dik en wat stijf) en de enige manier om haar aan het werk te krijgen en haar soepel te krijgen is rijden met een bijzetteugel of slof. anders lukt het me niet om haar aan het werk te krijgen....(en ik heb wel les!!
)ik hoorde dus van iemand dat je met slof kon longeren vandaar mijn vraag. en bedankt voor jullie (zowel minder positieve als positieve
) antwoorden
Ik drijf hem dan met mijn binnenbeen tegen mijn buitenteugel en datzelfde doe ik met longeren met de zweep
)
Voor mij een goed hulpmiddel !!! Maar longeren met slof kan ook geen kwaad hoor !!!! Mits niet te strak...