Na veel zoeken ben ik uiteindelijk toch terecht gekomen bij Stal Mansour in Arnhem, voor ons is dat het dichste bij en hun verzorgen naar mijn idee best wel veel kwa mennen.
Maar nu zijn er dus meerdere opties om te doen:
(Ik en meisje van me VZ-pony zijn onervaren).
1= De mini mencursus 1 volgen, deze is een soort introductie wat je krijgt als je, je KB wil behalen.
Je gaat zelf ook mennen maar blijft op het terein.
Dezez mini cursus begint in Febr en duurt van 10-17 u. en kost 95 euro (incl. paard, wagen + naslagwerk theorie les).
2= De mini men cursus 2, deze is het zelfde als 1 maar dan ga je die zelfde middag nog het bos in om wat je geleerd hebt in praktijk te brengen.
3= De priveles voor 2 prs. duurt 2 uur en kost 55 euro p.p.
incl paard en wagen van hun.
lessen zijn het hele jaar door.
Nu zitten het baasje van me VZ-pony en ik dus te bedenken wat ons het slimste lijkt, ofdat we nou tot Febr. moeten wachten en die cursus doen, of dat we samen die prive les volgen.
Bij die cursus zijn er meerdere mensen, en bij de prive les gaat alle aandacht alleen naar jou.
Ik zat zo te denken, als we nou 2x die priveles doen (totaal 4 uur) dan hebben we het in en uitspannen, en hoe je teugels moest vasthouden en stuuren al wel geleerd denk ik zo.
Daarna zouden we het tuig kunnen aanschaffen en thuis oefenen met de pony aan de lange lijnen en slepen (pony heeft dat al wel eens gedaan), zodra de pony dat kan nog een keer de prive les doen maar dan samen met de pony, dat we dus onder begeleiding de pony voor het eerst voor de wagen zetten en kijken hoe dat gaat, en aan de hand daarvan kijken hoeveel lessen er verder nodig zijn.
Lijkt dit jullie ook een goed idee of zeg je van, ik zou eerst die cursus doen van 1 dag en evt. die 2e dag cursus erbij?
advies en tips zijn welkom