[AR] wie start er morgen in Wormerveer? Dressuur/vaardigheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

wie start er morgen in Wormerveer? Dressuur/vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 15:07

Morgen starten wij dressuur M en vaardigheid L bij de Zaanse Ruiters in Wormerveer. Wij zijn startnummer 7, 11.06 en 11.30 u in de dressuur en in de vaardigheid 13.00 u, vrije starttijd.

De jury is mevrouw N. Kroesbergen. Ik ben benieuwd wat ze van onze nieuwe koets vindt. Wij hebben nog nooit bij haar in de ring gereden. Dus afwachten maar.

Ik ben benieuwd of er ook Bokkers starten. Wie start er morgen ook?

Dennis

Re: wie start er morgen in Wormerveer? Dressuur/vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:15

Jaaaa Lachen.

Ik 's middags om 14.31 en 14.?? (weet niet uit m'n hoofd, even daarna iig)met Roosje in het L.
Ik start alleen dresuur omdat m'n zusje weer snel naar huis wil (die leest voor en rijd mijn kar op en neer. Dus zodra m'n pony uitgespannen is gaat de kar weer op de aanhanger en gaat ze meteen weer naar huis.

Ik word gejureerd door Nico Pronk, bij zijn zus reed ik in Anna Paulowna een paar maanden terug 4 winstpunten Lachen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 22:48

Zie ik je morgen! Clown Wij rijden om 13.00 nog de vaardigheid, dus wij zijn er om 14.30 nog wel. Wij rijden met de Haf en de bordeauxrode koets.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:54

Je zal vast al wel die kant op zijn Lachen.

Ik rijd met een vosschimmel shet en een zwart met zilveren marathon wagen.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:50

hoe is het gegaan vandaag? Deed Janouk het goed met de nieuwe kar? En liep Roosje netjes?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:01

Mijn nieuwe wagen is thuis gebleven. Haalde hem uit de schuur om op de aanhanger te zetten, hing de bladvering los, bout er uit.... Dus hals over kop m'n concours wagen een beetje afgestoft en op geladen.

Roosje ging netjes, 2x 1e met 2x 195!!!!!!

Ik ben met Roos dus nu M startgerechtigd!!!!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 22:34

gefeliciteerd! je hebt je niet van de wijs laten brengen door een beetje pech. (daar zou menigeen toch moeite mee hebben)
Ga je ook al starten in de M?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 07:06

Gefeliciteerd Dennis: ik zei toch dat Roos super netjes liep. Het zag er van boven af echt goed uit.

Janouk heeft de vaardigheid L gewonnen. Foutloos rond, maar 1 seconde tijdsoverschrijding Huilen Balen. Doordat de nieuwe wagen veel lichter is, merk je dat ze gemakkelijker uit de hindernissen wegkomt en korter kan draaien.
Uiteindelijk bleek het voldoende: Janouk heeft de L gewonnen.

De dressuur was echt zwaar prut: geen impuls, te diep en niet vooruit te branden. Resultaat 163 en 177 punten. Vooral de verzameling en de uitgestrekte gangen waren slecht. Het muntje was volledig op. Thuis is ze voorwaarts en druk, maar op een wedstrijd is de laatste tijd na een half uur de koek op. Stof tot nadenken: niet goed gevoerd, niet genoeg getraind of een rijtechnisch probleem. Systematisch maar eens bekijken waar het probleem ligt. Want ze is soepel in de lengtebuiging zowel links als rechts, goed nagevelijk, heel licht te sturen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 08:19

Roos is thuis ook flotter dan op wedstrijd. Die moet ik er echt naartoe voeren en zelfs dan is het lastig. Al weet ik bij Roos waar het grotendeels aan komt, ik rij thuis altijd buiten, in weer en wind, ze staat ook altijd buiten in haar bontjas. En rondjes rennen in een binnenkbak in een bontjas is geen succes.

Ik ga in januari meteen M, de 12e in Oenkerk en dan de 20e in Middenmeer.

Die vering was niet het enige. Ik leende ook de auto van m'n zusje voor de trailer en had gevraagt of hij in orde was (getankt, verlichting enz in orde enzo) en dat stond hij zei ze. We moesten dus ook nog banden op pompen, want die waren echt eng zacht. En we reden toen eerst nog fout in Wormerveer......

Maar ach, tegen de tijd dat ik de ring in moest was het allemaal al zo ver uit gelopen dat ik al zo'n 20 minuutjes lekker ontspannen rond had kunnen sturen Lachen.