Het is (als het goed is, is mij verteld) een Warco Cross.
Ervaringen met het merk op zich zijn ook welkom

En met mening over de wagen doel ik dus niet op de kleur
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ullwinn schreef:En met mening over de wagen doel ik dus niet op de kleur
Echwel schreef:Ik hou wel van een opvallend kleurjte hoor![]()
![]()
Als je bejaard bent kun je altijd nog saaie kleurtjes nemen.

Hij heeft nieuwe en gebruikte wagens en was dealer van Warco, 
Hij vertelde mij dat het een Warco Cross is? Ullwinn schreef:Dat ben ik waarschijnlijk verkeerd voorgelicht door FransHij vertelde mij dat het een Warco Cross is?
Citaat:Ik heb je van de week in de mail verteld dat WARCO als rijtuigenleverancier failliet is. Maar WARCO liet de rijtuigen in Polen door een fabriek bouwen.
Hij betaalde de fabriek zijn afgenomen rijtuigen niet (hebben wij uit betrouwbare bron vernomen toen) en is daardoor op een gegeven moment met de handel in rijtuigen failliet verklaard.
Wij hebben deze fabriek op kunnen sporen en deze bouwt nog steeds dezelfde rijtuigen, maar inderdaad niet meer onder de naam WARCO dat mag niet meer.
Dus de W die opzij van de WARCO rijtuigen stond staat er niet meer op.
Het klopt dat er andere rijtuigbouwers dit model na hebben proberen te bouwen, maar er zitten wel degelijk verschillen in.
De wagen die jij bij ons gekocht hebt van de week is met 100% zekerheid gebouwd door de fabriek die voor WARCO de rijtuigen bouwde.
Wij zijn in de tijd van de WARCO rijtuigen verkoper geweest voor Nederland, dus wij weten de verschillen met de replica’s goed.
Er zijn namelijk wat punten waar die fabriek een alleen rechts patent op heeft.
De fabriek die nu de rijtuigen bouwt gebruikt nu wel een andere draaikrans voor de rijtuigen.
Het logo bestaat nog wel, ik heb je verteld dat hij nu stalmatten verkoopt en gebruikt daarvoor dezelfde naam en logo als destijds voor de rijtuigen.
Kijk maar op http://www.warco.de
Ullwinn schreef:Maar wat maakt t uit joh, merk zegt niet zoveel hoor.De wagen die jij bij ons gekocht hebt van de week is met 100% zekerheid gebouwd door de fabriek die voor WARCO de rijtuigen bouwde.
De fabriek die nu de rijtuigen bouwt gebruikt nu wel een andere draaikrans voor de rijtuigen.
BlackDevils schreef:Ga wat dat betreft met echwel mee
manie schreef:Wie belt de krant
Die breken niet zo snel. Lijkt mij best een aardig karretje