Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sorry moest even...Sjonniej schreef:Ogen dicht en een énorme mep verkopen met je zweep. Soms is er even geen andere oplossing.
En inderdaad, vaak negeren ze je in stap wel en zien ze een paard in draf/galop als een leuk object.
die mag je gelijk ook een tik mee geven !
Napie schreef:Een grote supersocker (zo'n enorm waterpistool) meenemen op de kar. Meeste honden zijn daar niet zo van gedient

dees_daan schreef:heel vervelend idd, ik heb het hier ook vaak, zijn stuk of 5 boomers die niet naar de bazin luisteren, en zo sta ik dus zo'n 10, 15 minuten stil voordat zij ze weer heeft gevangen, héél vervelend, ben de laatste keer ook doorgereden, het is té vaak raak, en ik heb geen zin om een zwetend paard stil te laten staan omdat zij haar honden niet onder controle heeft! hondjes kwamen dus ook achter me aan, ik heb ze genegeerd, en na ong 300 meter waren ze moe, baasje zal wel niet blij geweest zijn, maar dan moet ze haar honden maar bij zich houden..
ik irriteerde me er niet alleen aan, als ik aan het rijden was, maar ook als ik met mijn hond liep (inmiddels ingeslapen) kwamen ze blaffend op haar af, heel intimiderend voor haar dus.. dus ik smoorde mijn hond bijna om haar met haar hoofd van de grond te houden.. vervloek die beestjes regelmatig als ik ze op de hoek van de straat weer eens hoor!
) Furia schreef:Sjonniej schreef:Ogen dicht en een énorme mep verkopen met je zweep. Soms is er even geen andere oplossing.
En inderdaad, vaak negeren ze je in stap wel en zien ze een paard in draf/galop als een leuk object.
Oeh. Dat klinkt niet fijn.
Ik vind het eerlijk gezegd sneu dat de honden worden gestraft voor het feit dat hun baasjes aso's zijn (even hard gezegd).
Er moet een andere oplossing zijn. Gendarmerie is de politie toch? Kan je de dierenbescherming niet inschakelen? Ik weet niet of dit ook hun pakkie-an is, maar je kan het daar wel proberen. En anders zou ik toch nog een keer bij de politie aan de bel trekken. Ik weet niet hoe het in Frankrijk is, maar in NL mogen honden alleen los in de losloopgebieden.
Heel veel succes ermee.
Edit: dat wat Nappie zegt vind ik ook een redelijk goede oplossing.

Liesje89 schreef:Ik ben niet voor het slaan, en al helemaal niet met een zweep
Die supersoker is dan inderdaad wat vriendelijker.
Het allervriendelijks is natuurlijk gewoon de eigenaar aanspreken of ie de hond(en) voortaan aan wil lijnen als hij/zij jou aan ziet komen.