[AR] keuze sulky??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lab_iris

keuze sulky??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 15:41

hallo, ik heb nu mijn pony al een tijdje voor de wagen staan..
Het is een shetlandertje van 85 centimeter...
Ik had om te testen of ze het leuk vond, eerst gewoon een boeren kar gekocht voor t beleren.. dat is nu helemaal goed gegaan en ze vind het fantastish...
Alleen nu vind ik deze kar toch echt te zwaar voor het werk zoals bijvoorbeeld lange ritten en door t park in de buurt en door de bermen ens.

Dus ik wou een sulky gaan kopen.
Ik verzorg de pony samen met mijn vriendin.. dus zaten wij in eerste instantie te denken aan een sulky met een 2 zits bankje ( de bekende shetlander sulky ) maar heb gehoord van vele kanten dat hij niet helemaal goed is om meerdere redenen.. en heb zelf ook eens bij een vriendin er mee gereden.. en daar ben ik toen ook om gekiept met die kar, omdat ik een net wat te krappe bocht nam. dus is de kar niet heel stabiel, en je schuift heel erg over de bank heen en weer bij hobbeltjes en bochten.

Ook leek het ons leuk om wel eens mee te doen op de drafbaan hier in de buurt, wat dus niet gaat met een 2 zits sulky.
Dus daar heb je een 1 zits voor nodig.
Ik heb een kennis die zo`n sulky, bijna nieuw, voor een heel lage prijs weg doet. hij is gekeurd en heeft een aantal keer al gereden op de baan. aan deze kar zit alleen t nadeel dat we niet met zn 2e kunnen rijden. maar t voordeel is wel dat we ook op de baan kunnen.

Ik en mijn vriendin komen er zamen niet uit wat het beste zal zijn, want ik had t idee.. dat we opzich de 1 zits het beste kunnen kopen. en dan daar mee gaan rijden omstebeurten als we gaan trainen of naar t strand ens. en dan met die platte boeren kar affentoe gaan als we et zn 2en een stapritje willen maken ens.

Maar dan kan je weer niet met zn 2en t bos in of t strand op... maar met een 2 persoons sulky gaat dat ook moeilijk, want die blijkt niet geschikt er voor te zijn heb ik vaker gelezen op bokt, en van kennisen gehoord.

Dus ik weet echt niet wat ik nu moet nemen..

Ik hoop dat er mensen hier op bokt zijn die ook al eerder voor deze beslissing hebben moeten staan, en er dus meer over weten, en ons het beste kan aan raden.

( dus de vraag is, weet je wat de beste keuze is voor ons en de pony, een 1 zits of 2 zits sulky ? )

Alvast bedankt =D

Iris

PS; wat we er me willen doen is dus, buitenritten door t bos/strand op en affentoe eens een wetstrijdje op de drafbaan in de buurt.
En ook in de buurt gewoon affentoe in t park rijden ( verharde paden , met affentoe stukken berm )