. Nu staat er wel dat de wagen in perfecte staat verkeerd maar ik zie op de foto al roestige schijfremmen. Is dit erg of zijn ze dan aan vervanging toe? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. Nu staat er wel dat de wagen in perfecte staat verkeerd maar ik zie op de foto al roestige schijfremmen. Is dit erg of zijn ze dan aan vervanging toe? 

Max schreef:Weet niet of kruipolie nu zo'n goed advies is...ik heb ze goed ingespoten met antiroest
Pegasus schreef:Roest op schijfremmen is normaal. Kijk maar eens bij een auto die een week in de regen stil heeft gestaan. De werking wordt er niet minder op en de roest verdwijnt als je de remmen gebruikt. Ik zou een kar daarvoor zeker niet laten staan.

Chiqa schreef:Pegasus schreef:Roest op schijfremmen is normaal. Kijk maar eens bij een auto die een week in de regen stil heeft gestaan. De werking wordt er niet minder op en de roest verdwijnt als je de remmen gebruikt. Ik zou een kar daarvoor zeker niet laten staan.
Wat? Met een dag staat er al roest op.

Napie schreef:RVS is zachter. Maar je moet wel flink wat afremmen om ze versleten te krijgen.
Pegasus schreef:Roest op schijfremmen is normaal. Kijk maar eens bij een auto die een week in de regen stil heeft gestaan. De werking wordt er niet minder op en de roest verdwijnt als je de remmen gebruikt. Ik zou een kar daarvoor zeker niet laten staan.