[AR] Kleding voor bestgaand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Kleding voor bestgaand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 16:31

Wat draag je bij een aangespannen stamboek show? In dit geval NMPRS. Het duurt nog even, maar 1e pinksterdag ga ik voor het eerst met Hon mee rijden. Wat het concreet in gaat houden weet ik nog niet precies, maar ik ga ervan uit een soort best gaand, zoals met Hackney's. Dus met zijn allen de ring in, opstellen, rijden, weer opstellen, etc...
Pony is zwart, wagen is zwart, tuig is zwart met koper....

Marmot

Re: Kleding voor bestgaand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:26

Een donker pak met een zwarte bolhoed lijkt me dan passend. Je zou een das / overhemd kunnen kiezen die mooi kleurt bij het koper. En dan donkere schoenen en bruine handschoenen. Volgens mij is de kleding bij dit soort shows vrij traditioneel, het moet niet opvallen zodat alle aandacht naar de paarden gaat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 19:59

Je bericht komt een beetje over (gezien bolhoed en das) dat je denkt dat ik een man ben, klopt dat? (ben ik namelijk niet Knipoog )

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:19

stef schreef:
Je bericht komt een beetje over (gezien bolhoed en das) dat je denkt dat ik een man ben, klopt dat? (ben ik namelijk niet Knipoog )

Mag wel ff lachen he Haha! Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 20:23

ja hoor, mag, en ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar ik zie mezelf nou eigenlijk niet zo makkelijk met een bolhoed en das Knipoog

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:23

Excuses, maar is toch niet zo raar gedacht bij Stef? Op zich maakt het niets uit, je kunt misschien met een shawl wat meer kleur erin brengen richting koper, of een koperkleurige blouse. Vrouwen kunnen ook bolhoeden dragen, maar er zijn leukere hoeden in de handel!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:24

Miss gewoon je wedstrijdpakkie:p

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 20:27

ok, iedereen heeft standaart een wedstrijdpakkie in de kast liggen want iedereen rijdt standaart wedstrijden kennelijk? Verward

marmot: nee hoor, tis je vergeven (tip: profiel knop Knipoog )
Een hoofddeksel is dus iig wel aan te raden/verplicht?

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:39

Zover ik weet is een hoed verplicht bij alle aangespannen onderdelen, idem handschoenen en menschort. Je kunt een rok of een broek aantrekken, je ziet er niet veel van onder je schort. En een paar praktische schoenen of jodphurs. Even googelen op Tuigpaarden, dan vind je wel wat foto's. Veel plezier!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:42

Als het koudmismlekker spijkerboek in laarzen stoppen, menschort erover en niemand
die iets ziet Haha! Haha!

Koop een mooie hoed, tip uitverkoop in Nunspeet.
www.hoedenzo.nl in Baarn..
http://www.capsplaza.com

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 07:29

Ik weet niet of je graag in een jurk loop Stef? Maar in Amerika, rijden de dames (bij de mini's) allemaal in een jurk. Nu ben ik echt absoluut geen jurken type, en zal dat dus ook niet doen Knipoog
Ik graag meestal mijn showkleding op de kar ( http://i12.tinypic.com/6pz2uxu.jpg ) bij mij is het geen probleem om zwart te dragen, omdat ik een licht paardje heb. Alleen bij jou zou ik dat niet aanraden, aangezien Honey ook zwart is. In Oudenaarde had ik een wit bloesje aan ( http://i20.tinypic.com/5yyf54.jpg ). Een hoed is niet verplicht, handschoenen ook niet. Maar aangezien dat hier etikette is, heb ik dat wel gedaan. Daarnaast, mennen zonder handschoenen voelt bij mij heel raar aan.
Je noemt al dat je een tuig hebt, met koper dus een lichte bloes zou ik je zeker aanraden. Anders val niet niet op, en dat is wel de bedoeling Knipoog

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 07:33

Marmot schreef:
Zover ik weet is een hoed verplicht bij alle aangespannen onderdelen, idem handschoenen en menschort. Je kunt een rok of een broek aantrekken, je ziet er niet veel van onder je schort. En een paar praktische schoenen of jodphurs. Even googelen op Tuigpaarden, dan vind je wel wat foto's. Veel plezier!

Bij de shows met de minipaarden gaat het toch wat anders, een is een menschort helemaal niet verplicht. (niemand rijd er mee) De ene ment wel met handschoenen en hoed, de ander niet.
Een bolheid kan ik bij een vrouw niet aanraden, dat vind ik gewoon geen gezicht Knipoog
Zorg wel voor nette schoenen, aangezien je volgens mij met een zelfde sulky als ik rijd en dan zie je dus wel je schoenen Knipoog

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:18

Ik heb ook een zwarte aanspanning, ik ben gewoon naar de stoffenwinkel gegaan en heb een aantal mooie geruite stoffen uit gezocht. Zoompje erin en lusje eraan en je hebt een prachtige dressuur rok, ik heb meerdere mooie, ik weet niet of ik je nog zie voor die datum maar je mag er best eentje lenen. (kan je wel foto's mailen). Zwart dressuur jasje erop en je ziet er prachtig uit !

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:13

Ik denk inderdaad, wat Kaisa ook al zegt, dat het al snel erg zwart wordt; pony, sulky, kleding. Een licht jasje is denk wel wat frisser.

Maar als ik jou was zou ik eens je kast in duiken op zoek naar een nette broek, mooi jasje en een blousje eronder. Uit je verhaal maak ik op dat het eenmalig is en dan vind ik het persoonlijk onzin om er ee noutfit voor aan te schaffen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 21:47

sjonniej: Dat ligt eraan hoe leuk we het gaan vinden natuurlijk Knipoog

maar ik ga idd wel even van eenmalig uit. Zit altijd met vervoer te klooien en wil niet te vaak van anderen afhankelijk zijn.

Ik loop zelf gerust op sjiek in een jurk. Zit nu ook te denken dat ik ergens nog een heel mooi bordeaux pak heb. Broek + gilet, zou dan een truitje/blouse nog onder moeten uiteraard

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:30

Nou prima toch! Zwarte trui/blouse eronder en je bent helemaal mooi Ja

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:53

zie de boeken van menbewijs over kleding