ik ben gisteren naar de koetsenbeurs in s'hertogenbos geweest .Jeetje wat een aanbod krijg je daar . Ik als beginnende menner
. Ik heb aan "voorlopg" koetsje van timmermans gekocht, maar heb mijn volgende koets al in gedachte
. Ook was ik aan het rondkijken voor tuig (wat ik nog niet heb. ) Nu wil ik degelijk tuig , maar niet het duurste wat er is. (dat kan mijn portefuille momenteel niet meer aan) nu heb ik bij zilco de prijslijst meegenomen en ik moet zeggen de prijzen vielen wel mee. Het tedex tuig van zilco kwam maar op 499 voor een enkelspan in maat cob. Maar wat is het verschil nu tussen de tedex en debut tuig bijvoorbeeld ? Ool ideal spreekt mij wel aan. Welk merk krijgt jullie voorkeur ?Ook heb ik bij een enorm leuke koets gestaan, deze zouden in polen gemaakt worden en scheelde echt veel in prijs. Ik vroeg de verkoper waar het verschil in zat ,maar deze antwoorde me dat er geen verschil was. Hier zet ik dan toch vraagtekens bij ? Waar zit het verschil volgens jullie.
En als laatste
ik heb gisteren mijn fjordenhengst weggedaan om in de koets laten beleren. Hij voelde zich direct thuis. Deze man gaat eerst met mijn fjordje een aantal dagen naast een drukke baan wandelen, daarna gaat hij hem laten wennen aan het tuig . Die man kon me niet vertellen hoe lang het zou duren voor hij in de koets stond, want elk paard was anders zei hij. Vanaf het moment dat hij braaf in de koets loopt, ga ik mee en leert hij me de kneepjes van het vak
. Ik heb er echt een goed gevoel bij en liet hem met een gerust hart achter.