[AR] wie wil een keer met mijn paard aangespannen rijden...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Feminsky

wie wil een keer met mijn paard aangespannen rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 13:31

hallo
sinds kort heb ik een tinker. volgens de vorige eigenaren kan ze aangespannen in enkel en dubbel span.
Zelf ben ik niet in het bezit van tuig, kar en menbewijs..heb dus niks eigenlijk voor aangespannen... Verward
ook niemand in de omgeving die dat heeft..ja voor een pony...gaat denk ik niet passen, met bomen enzo vd kar en t tuig...vandaar mijn vraag hierzo.
Het lijkt me wel een keer leuk om haar aangespannen te zien, en wellicht dat ik dan besluit om mennen te leren..tuig etc. aan te schaffen/lenen enzo...ik ben helemaal blue wat betreft aangespannen... Bloos
wie in de omgeving van Utrecht wil mij en mijn tink een keer dit plezier gunnen? Pling

JoyCiej007

Re: wie wil een keer met mijn paard aangespannen rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:41

Vergeet niet, dat het je wel gezegd kan zijn, dat ze bij de vorige eigenaren in 't span heeft gelopen, maar dat dat niet persé waar hoeft te zijn.

er zijn veel paarden en pony's die worden verkocht met de woorden: 'is beleerd voor de wagen/ in het tuig', maar dat wil vaak niet alles zeggen. soms zijn ze het hélemaal niet, of hebben er maar enkele keren voor gestaan.

In jouw geval hóeft dat natuurlijk niet zo te zijn, maar het kán wel. Daarom zal degene die op jouw oproepje reageerd, dénk ik, als het een verstandig iemand is, eerst eens even een soort van 'versneld-beleerproces' met je paardje gaan doorlopen (even tuig op, lange lijnen, misschien dubbele longe, misschien even wat slepen/druk op strengen, en dan rustig inspannen).

Het is niet verstandig om zo'n paard dan ineens in te spannen en er mee weg te karren, misschien is het zelfs al jaren geleden dat ze in het tuig heeft gelopen, en moet ze weer even wennen Knipoog

Vandaar dus even deze kleine tips. Maar iedere ervaren en verstandige menner weet dit ook wel, lijkt mij zo Lachen

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 13:55

hoi, ja ik ga ook niet gelijk de weg op met dr Knipoog Clown ...was niet de bedoeling...eerst een beetje in de bak met tuig op en geen kar erachter...heb bij de vorige eigenaar wel de kar gezien en wat je zegt...je weet t nooit 100% zeker wat ze wel en niet kunnen bij de koop.
mijn gevoel zegt me wel dat ze braaf is..in ieder geval bedankt voor de tips...ga nie zomaar blind de weg op met een kar erachter...we hoeven nog niet stuk...heb dr eindelijk gevonden, en wil nog heel lang genieten...
en wie weet vindt ze t helemaal niks....kan ook nog....ik zie de reacties wel tegemoet..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:06

Goedzo, igg fijn om te horen dat je het zelf ook al beetje doorhad Lachen

Ja, sorry, maar je hébt sommige mensen Clown Knipoog Vandaar dus.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:38

je kan natuurlijk ook vragen bij degene waar je hem hebt gekocht, al is het alleen maar om hun reactie te horen, hieraan kan je ook wel horen of ze het vertrouwen of niet..

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 08:00

dat is net te ver weg om even langs te gaan, ze hebben er geen probleem mee...zelfs al gevraagd of we daar een keer mogen komen om in t bos te rijden(onder t zadel) met een paar van stal bij ons..was ook geen probleem...zijn hele lieve mensen. Haha!.
Ben gewoon nieuwsgierig hoe ze t doet en er dan uitziet enzo...en of ze het leuk vindt...

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:51

palousa_boy schreef:
je kan natuurlijk ook vragen bij degene waar je hem hebt gekocht, al is het alleen maar om hun reactie te horen, hieraan kan je ook wel horen of ze het vertrouwen of niet..
Dit lijkt me wel de oplossing. Snap ook niet goed waarom dat nog niet gebeurt is. Wanneer je een paard koopt dan wil je toch zien wat het kan...

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:30

ik heb het paard gekocht om erop te kunnen hobbelen..dat het ook voor de kar kan is leuk..maar niet waarom ik haar heb gekozen...
als ze t niet kon, had ik dr ook gekocht...alleen omdat ze het kan wil ik ook wel eens weten of ze het echt te gek vindt...en hoe ik het vindt..wie weet wordt dat dan samen onze nieuwe passie...vandaar mijn oproep.. Knipoog

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:18

ik moet zeggen, als ik een paard ga kopen, en iemand verkondigd dat het een buiging kan maken, dan zou ik dat toch graag willen zien, al ben ik niet van de vrijheids dressuur..

als ze zeggen dat hij voor de wagen kan, maar ik wil er mee gaan springen, zou ik het toch ook graag willen zien, wat dat betreft geloof ik mensen niet zo snel.

misschien een tipje mocht je ooit een ander paard kopen Tong uitsteken

maar anders zou ik gewoon naar iemand toe stappen die veel ervaring heeft met africhten en hier even naar laten kijken..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:23

Een beetje off-topic, maar wees gewaarschuwd: het koetsen kan verslavend zijn...
Zelf vond ik mennen iets voor mensen die niet meer op het paard kwamen Knipoog , heb wel m'n koetsiersbewijs gehaald (tijdje niks mee gedaan) en sinds een aantal maanden hebben wij een Welshke dat marathons gelopen heeft (pony voor ons dochtertje van drie Haha! ) en wij zijn nu al op zoek naar een pony'tje voor erbij, zodat ik nog langere ritten kan maken!
Mij bevalt het super en dat voor een rasechte dressuurmuts!

Ik hoop dat je het snel eens kunt proberen...

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 13:20

palousa_boy schreef:
ik moet zeggen, als ik een paard ga kopen, en iemand verkondigd dat het een buiging kan maken, dan zou ik dat toch graag willen zien, al ben ik niet van de vrijheids dressuur..

als ze zeggen dat hij voor de wagen kan, maar ik wil er mee gaan springen, zou ik het toch ook graag willen zien, wat dat betreft geloof ik mensen niet zo snel.

misschien een tipje mocht je ooit een ander paard kopen Tong uitsteken

maar anders zou ik gewoon naar iemand toe stappen die veel ervaring heeft met africhten en hier even naar laten kijken..

Het lijkt me nu gewoon een leuk idee om een keer te doen...gewoon voor de fun...
en als ik niet van plan ben ooit te gaan mennen dan hoef ik dat ook niet te zien als ik een paard koop, dan let ik op de voor mij op dat moment belangrijke dingen..(en voor de kar lopen was er toen niet 1 van! Clown )
al kan het paard een spagaat, als ik er niks mee ga doen is dat niet boeiend voor mij..
en bij de koop was t mij een biet of ze wel of niet voor de kar kan..nog steeds eigenlijk..maar als ik door met de kar te gaan werken een blijer paard krijg en een blijere ruiter(moi) is dat nog leuker..want we hebben het al leuk...ben gewoon nieuwsgierig..mag toch?! Knipoog

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:03

tuurlijk mag je nieuwsgierig zijn, liever dat dan ongeïnteresseerd toch? Tong uitsteken

en beetje afwisseling houd idd plezier in het werk, dit juich ik alleen maar toe Haha!

wilde alleen zeggen dat ik het bij de aankoop wel zou willen zien Haha! al doe ik er niks mee.

maar zoals ik al zei, zoek gewoon iemand op die veel africht, en laat deze eens los op je paard, dan kom je er vanzelf achter Haha!

een adres bij utrecht in de buurt zou ik zo snel niet weten, maar er was geloof ik al een topic over beleeradressen:
viewtopic.php?f=21&t=798707
(even opgezocht voor je)
maar gebruik bijv de zoekfunctie nog even om te zoeken.

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 14:00

ja bedoelde het ook niet zo lelijk als t overkomt hoor Clown ...soms als je terugleest is t niet zo lief er neer gezet als je bedoeling was Bloos ... Knipoog
maar bedankt voor t opzoeken..
ik ga er eens naar kijken ! Haha!

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:30

Misschien wel makkelijk om erbij te zetten waar je woont...... dan is het misschien makkelijker Knipoog

Wij hebben op stal ook ooit een paard gehad wat voor de koets had gelopen...... Het tuig opleggen ging goed totdat het hoofdstel omging....... Ik heb nog nooit een paard zo zien vliegen...... Achteraf bleek dat ze EERST het hoofdstel en daarna de rest van het tuig opdeden. Lekker handig dus dat ze dat er niet bij hadden gezegd.....

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:33

hi, ik weet de het ruitercentrum waar ik sta, paarden voor de kar kunnen zetten en dat je met begeleiding kan gaan rijden. Misschien is dat iets?
Info, pb me maar. Oja, het ligt in Maarn (je kan op de weide of in de bossen rijden)

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 09:25

ja..woonplaats Bloos ...handig Haha! is bij Utrecht...dus maarn is in de buurt..Kapi Dust PB je wel even...

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 21:18

Feminsky schreef:
ja..woonplaats Bloos ...handig Haha! is bij Utrecht...dus maarn is in de buurt..Kapi Dust PB je wel even...

hoi hier kan een slotje op,via pb adresje gekregen wat ik ga proberen!