Ik ben beginnend menner..
dat heet, ik heb al jaren een koetsiersbewijs..
In het begin veel gemend, toen tijden minder..
Ben sinds 5 jaar in het bezit van een fjord.. (mijn eerste en enigste paard tot nu toe)
super verkeersmak etc etc.... door de wol geverfd in vele opzichten...
Heb daarmee, elk jaar regelmatig gelangeleidseld.. (incl. hele tuig, oogkleppen etc...)
heb dit jaar besloten dat ze toch echt voor de kar moest, dus ben gaan slepen...
Tot groot ongenoegen van mijn stalgenoten, die me toch al nooit snapten..
(idioot die achterste voren kan rijden, paard los achter zich aan laat sjouwen(in afgesloten bak uiteraard), zonder zadel en hoofdstel, doodleuk dag voor dressuurwedstrijd gaat springen of over het strand scheurt..(ergste is dan nog Z is ook... en PLEZIER heeft in de afwisseling met haar dier) en ook nog voetbalt met paard, of behendigheid doet.. raar mens...en dan nu zit ze te mekkeren over een kar.......)
Dat lange leidselen was tot daaraantoe, maar dat met die sleep ging toch
echt te ver....
(ze vergaten dat ik wel effe, de hoefslag weer fatsoeneerde en de rest van de bak ook...)
Ik heb geen wagen, dus iemand lief aangekeken en aldaar Sjol voor de kar
geknoopt, 1 e x in binnenbak, 2 e x de straat op.. ging super..
Tja, kan niet blijven lenen, dus wil iets gaan kopen, heb echter van wagens geen kaas gegeten...
rijden nu dus met (tja, ik lopend bij de pony, op de bok, de eigenaar van de wagen...)

Ik zit zelf te denken aan een marathon wagen, voor D/E pony... (Sjol is 1.47 groot)
Liefst zo licht mogelijk (leuk voor paard en mij) wat weegt zo'n wagen normaal???
met gespaakte wielen.... en wat zijn de afmetingen...? wat is 2e hands reeel voor prijs....
Stel dat ik ooit officieel met Sjol wedstrijden zou willen starten, aan welke eisen
moet de wagen dan voldoen????
(ga namelijk niet om de haverklap wagen kopen, moet in 1 x goed zijn, hoeft niet super deluxe..)
Moet het een 4 wieler zijn, voor wedstrijden??? of mag een 2 wieler ook..
Hoorde laatst van iemand dat er ook vaak "wilde" wedstrijdjes met soort
van kegeltjes rijden en hindernissen zijn... (zij reden mee in Zeeland, ik woon bij Dordrecht)
Soort van oefen parcours! ...(niet voor nu hoor, maar voor later..)
Zo ben ik ook ooit met de dressuur onder de man begonnen, lijkt me enig..
Waar zijn die wedstijden? en hoe kom ik erachter, vooral die wilde,
de officiele kan ik ook vinden via de KNHS....
Kan je eventueel op wedstrijden een wagen huren????
Paard en zadel in de auto en je bent weg, geen uren poetsen op wagen/tuig, geen uur inladen voordat je alles hebt. Hoop minder gezeur