Hoe oud beginnen met vrijheidsdressuur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Hoe oud beginnen met vrijheidsdressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 18:23

Hallo,
Wat is de goede leeftijd om te beginnen met vrijheidsdressuur??


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:01

2,5 lijkt me wel oke.
Beginnen met de basis ( te lezen op www.pinkysplace.nl ).
Pas rond zijn 3e de kunstjes, als het aan mij ligt.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:01

Ik denk dat je rond het 2e jaar wel rustig aan kunt beginnen.
Jaarlingen zijn er zowiezo te ongedurig voor meestal en worden, zeker als je belonen wilt met voer, veel te drammerig.
Maar twenters zijn, afhankelijk van hun persoonlijkheid, prima in staat tot simpele kunstjes als voet geven (begin van spaanse pas) en een buiging.
Stijgeren zou ik zulke jonkies nog niet aanleren en wees vooral consequent, zeker als je met voer wilt belonen.
Je moet het eigenlijk gewoon per paard bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 22:15

Het is net hoe makkelijk je het je zelf wilt maken.. 2 jaar is een hele goede tijd , maar veel mensen beginnen veel vroeger "dan kan je ze lekker omgooien " maar 2 jaar is ind heel netjes alleen wat moeilijker

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 10:39

als hij 2 is kun je de grond beginselen oefenen, maar wacht met het zware werk tot hij 4 jaar is.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:39

3 jaar mensen 3 jaar! als je op hemwilt rijden of een zadel opleggen!! niet vroeger zelf even op hem zitten als ie 2 jaar is is niet goed!!!!
de beenderen ljken wel sterk maar dat zijn ze nog niet!! je paard kan hierdoor voor de rest van zijn leven van lijden of vroeg slijtage hebben!!
als je niet kunt wachte tot de 3 jaar dan ben je nog niet aan het oplerenvan een paard toe!

F

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:40

of kunstjes doen alles op 3 jaar dan zit ook al wat meer verstand in dat kopiie het is echt slecht zie dat je perongeluk iets verkeerd doet he?

F

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 23:12

marahorse schreef:
of kunstjes doen alles op 3 jaar dan zit ook al wat meer verstand in dat kopiie het is echt slecht zie dat je perongeluk iets verkeerd doet he?



Het is bewezen dat een paard op 2jarige leeftijd het meeste en snelste leerd dus 2 is een hele mooie leeftijd , je moet het alleen niet overbelasten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 12:17

Ik ken een veulentje wat al vrijheidsdressuur kan.... dan moet je wel denken aan een buiging enzo... dus nog niet echt het zware werk.... hij voelde zich er daardoor bijhoren....

Ik zou zeggen kijk en luister naar je paard.... geeft je paard aan dat ie zich verveelt, ga dan leuke dingen met hem/haar doen....

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:29

op 2 jarige leeftijd kun je best met de basis princiepes van vrijheids dressuur beginnen.
het is zeker niet de periode waar het paard het snelst leert, want dat is direct na de geboorte, maar dat lijkt me toch wel wat te vroeg hihi.
2 jaar is een prima leeftijd. het paard staat er dan voor open en je kunt hem best leren wat goed en niet goed is mits je concequent bent.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 7 bezoekers