[AR] Vanaf hoe oud voor de kar ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lennek

Vanaf hoe oud voor de kar ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 09:10

Ik weet niet of het hier goed staat !!
Maar ik was benieuwt vanaf hoe oud je een pony voor de kar kan zetten .
Ik dacht zelf rond de 2,5 jaar .

ZEJA

Re: Vanaf hoe oud voor de kar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:13

Kijk eens bij AR staat het allemaal in de FAQ bescheven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:45

Vanaf dag één dat ze geboren zijn. Moet je alleen wel de kar laten trekken door mamma-paard..........
We hebben ooit een vroeg-wijs veulen gehad, beetje rottige jeugd, kwam op 8mnd bij ons. Dat dier had al zoveel beleeft dat ie zich begon te vervelen. Toen hebben we hem bit-wijs gemaakt (snapte ie in twee dagen) en hem een tuig opgelegd en vervolgens voor-spek-en-bonen naast een ingespannen paard mee laten lopen. Hij vond zichzelf geweldig, hij was er serieus van overtuigd dat HIJ die kar trok.
Er kan vanalles, maar het probleem is dat de meeste mensen zich niet kunnen beheersen. Je zou een jaarling best in een twee-span kunnen zetten, zolang ie maar niet belast wordt, dus alleen meelopen. Dat is de kneep bij jonge dieren, je moet ze niet lichamelijk belasten, maar dat wil niet zeggen dat je er niks mee kunt doen. Alleen, beheers je en doe geen belasting voordat ze voldoende zijn uitgegroeit; ergens tussen 3 en 5 jaar, afhankelijk van het individu.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:55

ardo_iggy schreef:
Kijk eens bij AR staat het allemaal in de FAQ bescheven.

Idd, hier een link naar de FAQ va AR: FAQ voor AR

VSW-->AR