[AR] Jonge voorlezer, groot probleem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Jonge voorlezer, groot probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 19:43

Ik heb inmiddels de boel leuk voor elkaar om te kunnen starten, maar zit met het probleem dat ik vaak geen voorlezer.

Ik heb wel een meisje wat mijn pony's onder het zadel rijd en er er ook af en toe (al best serieus) mee aan het mennen is die mij erg graag voor zou willen lezen. Maar die is 11 (word volgend jaar 12), dus die zou het pas volgend jaar officieel mogen.

Hoe streng zijn ze hierin?

Ik wil nl niet op wedstrijd nog eens een voorlezer moeten zoeken, en wil toch wel graag de weinige wedstrijden die er zijn kunnen starten.

November

Re: Jonge voorlezer, groot probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:44

ik was laatst op een concour, en daar las een meisje van zo 7/8/9 ? jaar voor, en niemand die er wat van zei..

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:47

Volgens mij mag dat wel , heb het vaak genoeg gezien dat ik een heel jong meisje /jongentje daar zag staan voor lezen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:55

Het mag niet, maar als ze er ouder uit ziet zal de jury heus niet gaan vragen hoe oud de voorlezer is. Wanneer wordt ze 12 dan?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 19:57

Het mag idd niet, maar hoe streng zijn ze er in?
Ze word half januari 12, was ze half december 12 geworden had ze al mee gemogen als het goed is(uit m'n hoofd is het 'het kalenderjaar waarin ze 12 worden'). Tja, de een schat je soms jong, de ander oud.
Ik word vaak als een klein smurfje(van rond de 16 oid) gezien terwijl ik 22 ben.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:18

Ach ik zou het gewoon doen, meestal wordt je toch gewaarschuwd als eerste keer.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:19

de leeftijd van voorlezen maakt volgens mij niet zo veel uit. Tja, als het kind 6 is natuurlijk niet, maar vanaf een jaar of 8 zou het toch kunnen. Ik zou het gewoon doen. Ze is toch bijna 12? Zie het probleem niet....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 20:28

Ik zie het probleem ook niet, ze kan het beter dan mijn vriend Knipoog. Maar het mag officieel niet, vandaar mijn vraag.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:29

hoe oud moet je officieel zijn dan? heb eigenlijk nog nooit van deze onzin gehoord Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:33

Probeer het eens te vinden in het disciplinereglement dressuur.

Ik kan me iig niet herinneren dat ik daar ooit een regel heb zien staan over de leeftijd van de voorlezer...

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:33

Bij het mennen moet je groom 12 zijn.
Of een voorlezer onder groom valt weet ik niet. Het mag vast wel Ja

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 20:35

Ik heb het al na gezocht, maar wil weten hoe streng ze zijn Schijnheilig. Als je voorlezer geen legetimatie oid bij zich heeft kan ze natuurlijk best zeggen dat ze eind december al 12 word (2 weken ziet niemand).

Je mag groomen(ik ga er van uit dat groomen en voorlezen wel een beetje onder het zelfde valt) vanaf het jaar dat je 12 word. Voor haar dus vanaf 1 jan 2008 omdat ze half jan 12 word.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:44

Ik zou het er rustig op wagen geloof ik. Zo nauwkeurig wordt daar volgens mij niet op gelet. Leest ze voor vanaf de zijlijn of zit ze op de aanspanning?

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:46

mijn dochter (11) is de vaste voorlezer van een vriendin van mij (wel dressuurwedstrijden overigens)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:13

Proefje(s) uit het hoofd leren en probleem opgelost Lachen
Soms is het leven heel simpel Knipoog

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:27

Haha! dat is een goeie ja. ROFL
Maar dan moet je wel stressbestendig zijn en een goed geheugen hebben...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 08:34

Ik kan door m'n dyslectie niet eens een proef vloeiend voorlezen, laat staan hem compleet uit m'n hoofd rijden. Anders had ik dat allang gedaan.

Ze is nog niet mee geweest. Maar ik vind het zelf het fijnst om vanaf de wagen te worden voorgelezen, anders is het zo'n geschreeuw.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:38

legitimatie is pas verplicht vanaf je 14e en zij zouden er volgens mij niet eens om mogen vragen. Dus als jullie allebei zeggen dat ze 12 is wie kan dan het tegen deel bewijzen?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:17

Dennis schreef:
Ik kan door m'n dyslectie niet eens een proef vloeiend voorlezen, laat staan hem compleet uit m'n hoofd rijden. Anders had ik dat allang gedaan.

Ze is nog niet mee geweest. Maar ik vind het zelf het fijnst om vanaf de wagen te worden voorgelezen, anders is het zo'n geschreeuw.

Volgens mij hebben dyslectie en het uit het hoofd leren van wat lijntjes helemaal niks met elkaar te maken.
Ik heb ook dyslectie, maar leer een proef echt zo uit mijn hoofd door een paar keer te tekenen op een notitieblok.
Laat me doorgaans wel voorlezen, maar eerlijk gezegd hoor ik het nooit, want ik weet toch wel hoe gereden moet worden.

Verder vraag ik mij af of een voorlezer bij D+V ook echt als groom wordt gezien. De minimum leeftijd is natuurlijk ingesteld voor grooms achter op een marathonwagen, dat is toch even wat anders dan simpel op een karretje zitten en een proefje voorlezen.

Maar goed als het het echt zeker wilt weten én zwart op wit wilt hebben, stuur een mail naar de KNHS en als het antwoord is dat het wel mag, print dit dan uit en bewaar het bij de papieren voor de wedstrijd. Mocht er gezeur over komen, dan laat je gewoon je uitgeprinte mailtje lezen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 10:28

Ik kan amper links en rechts uit elkaar houden. Ik heb het ooit geprobeerd, maar dat werd helemaal niets.

Die regel staat echt bij de dresuur in het regelement dat je groom 12 moet zijn.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:28

Ik weet dat die regel er staat, maar leg het eens voor aan de KNHS. Dan weet je het zeker en krijg je misschien schriftelijk dat antwoord dat je graag wilt hebben.
Beetje zinloos om het hier te vragen terwijl het reglement heel duidelijk is......

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:54

Vorig jaar zijn wij er wel op aangesproken door de jury, dat mijn zoon nog geen 12 leek en wel als groom achterop zat bij de vaardigheid. Wij hebben volgehouden dat hij 12 was, want hij wilde zo heeeeel erg graag en over een half jaar zou hij 12 worden.
Het is toen oogluikend toegestaan en de winstpunten zijn meegerekend. (het is zo'n klein wereldje: ons kent ons)

Gelukkig is hij nu echt 12 en mag hij officieel als groom mee en ook zelf mennen met de pony.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:09

Bij d/v hoef jij niet eens een groom mee te brengen. Dus het zo wel erg raar zijn als ze dan gaan zeuren over een te jonge voorlezer.

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:12

Op de vorige stal waar ik stond las de dochter van de staleigenares M2 proeven voor, toen was ze misschien 7 ofzo.. Het kan dus best Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:14

Noemy schreef:
Op de vorige stal waar ik stond las de dochter van de staleigenares M2 proeven voor, toen was ze misschien 7 ofzo.. Het kan dus best Lachen

Volgens mij heb je bij het mennen geen M2 Knipoog

Het probleem is niet dat het niet kan, maar dat het niet mag.
Bij het mennen gelden andere regels als bij de dressuur onder het zadel.