[AR] wedstrijd beekbergen op tv

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

wedstrijd beekbergen op tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 18:21

En wel op:

Zaterdag 28 juli (vanavond)
NED1 22.30 - 23.00 uur: marathon

Zondag 29 juli (morgen)
NED1 18.00 - 19.00 uur: vaardigheid

Krijgen we na al die jaren dan toch de verdiende aandacht? wie zal het zeggen..

GaitMonster

Re: wedstrijd beekbergen op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 18:37

oooh gaafff Knipoog
Ben er vandaag geweest maar ik ga zekers even kijken!:)

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:57

mag ik vragen hoe je hieraan komt? want op de site van ned 1 staat dat er alleen maar wielrennen komt. Niets over beekbergen ofzo ?

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:56

Ik weet niet waar je de info gevonden hebt, maar het was inderdaad op tv: een interview met veel sfeerbeelden van de marathon van Chardon. Dank voor de tip!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 23:45

Ik heb het gezien, maar echt PR was het helaas niet
Vooral het vastzitten in de hindernis en het klappen op de paarden staat niet fraai.
Okay het gebeurd en is soms nodig, maar begrijp Neerlands volk dat ook?
Ik heb mijn twijfels.
Wel jammer, want de overige beelden waren wel mooi.
IJsbrand kan natuurlijk ook weinig invloed uitoefenen op wat de NOS wel of niet uitzendt en blijkbaar is het altijd interessant om de zaken die niet goed gaan in beeld te brengen.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 23:59

Goh het is zowaar uitgezonden. @manie ik ben het idd gedeeltelijk met je eens; waarom nou net die beelden er tussen. maar aan de andere kant het hoort ook bij de sport. en nu is er eindelijk weer een beetje aandacht. Laten we met zijn allen duimen dat ze onze mooie sport gaan waarderen en vooral vaker gaan uitzenden! ik ben benieuwd naar morgen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 06:51

Ik vond het juist een mooi portret van de sport. Vooral de beelden vanaf de koets: ik vond gaaf, dat daar toestemming voor gegeven was door de wedstrijdorganisatie. IJsbrand kwam uitgebreid aan het woord.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 08:46

vond het ook leuk om te zien Ja En tja de mindere beelden horen er ook bij lijkt mij

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:01

De mindere beelden, dat weten wij dat dat gebeurd in de sport en dat onze paarden daar echt niet dood aan gaan, dat weten wij ook. Maar de gemiddelde studiosport kijker denkt daar waarschijnlijk anders over.

Vergeet niet wat de military een aantal jaren geleden is overkomen. We moeten met elkaar oppassen dat wij de dierenbescherming straks niet 'over de vloer' krijgen.
Dat zou onterecht zijn, maar wel reeel.
Het slaan op paarden draagt nou eenmaal niet bij aan een positief imago.

Maar nogmaals wel super dat er een keer aandacht voor was Lachen

Wat ook mooi is is dat het gerucht dat IJsbrand in Hindernis 2 de F poort gemist zou hebben ook ontkrachtigd kan worden met deze beelden. Heeft hij ook voordeel aan het feit dat er een camera op de wagen mee reist Knipoog

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 07:35

Zend mindere beelden alleen uit, als ze invloed hebben op de uitslag. BV Chardon die vast zit: dat lijkt me vrij 'desastreus'voor de wedstrijd. Atilla de Hun uit Verweggistan, die eigenlijk nog moet leren mennen en dat ook duidelijk laat zien, maar dat vanwege het geringe aantal wedstrijden in eigen land maar doet op een A-wedstrijd als Beekbergen; zend zo'n idioot ajb niet uit...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 21:31

Waarom zouden dit mindere beelden zijn.. zo is de sport, als je ter plekke komt kijken dan zie je hetzelfde..
in die zin dus alleen maar positief dat ze het niet romantischer gaan maken dan dat het is.

@ a1.0 de hun.. dat je het misschien niet helemaal met deze man eens ben, oke, kan ik in komen maar om nou dit soort dingen rond te schreeuwen, is dat nou nodig?
wordt zelf eerst maar 20 keer ned kampioen, dan praten we wel verder..

en dan nog, al zou hij zo slecht zijn, waarom wint hij het dan wel elke keer?? omdat de rest zo slecht is?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 06:43

PB ik heb het over een fictieve rijder, over een fictief voorbeeld (yep tautologie!) en jij legt me nu woorden in de mond alsof ik het over Chardon heb. Kan me niet heugen dat ik het in grote lijnen niet met Chardon eens ben. Sterker nog, heb gisteren toch een behoorlijk leuk gesprek met hem gehad. Rare krijser ben je af en toe. Ach gut

Lees mijn post nog een keer rustig, misschien begrijp je me dan beter. En val me niet zo aan om niks, daarvoor zit ik echt niet op Bokt...

Ah edit: ik heb gezegd dat Chardon vastzat. Tja, ook daar heb ik het met hem over gehad. Overkomt de besten idd PB. Maar ik leverde geenszins kritiek op hem. Ik stelde alleen dat zoiets uitgezonden kan worden, omdat je daar een wedstrijd op kunt winnen of verliezen. Om iedere menner die vastzit/ paard over burry/ kantelen. etc etc maar uit te zenden/ foto van te plaatsen dát zou ik overdreven sensatiezucht vinden.
Een keer een favoriete rijder die vastzit niet. Zo duidelijker?

Ach ik ga er verder ook niet meer over ouwehoeren Lachen Veegse!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:14

palousa_boy schreef:
Waarom zouden dit mindere beelden zijn.. zo is de sport, als je ter plekke komt kijken dan zie je hetzelfde..
in die zin dus alleen maar positief dat ze het niet romantischer gaan maken dan dat het is.

Ik sluit me aan bij A10.
Mijn motivatie was duidelijk lijkt me.
Het zou jammer zijn dat de mensport ooit hetzelfde overkomt als de military, door het sensatie zoeken van sommige pers en de reactie van het publiek erop.
Tuurlijk gebeurd het vastzitten in een hindernis elke wedstrijd en daar is niks mis mee (vinden wij insiders). De enige zorg die ik uitspreek is dat ik vermoed dat de gemiddelde NOS-studiosport kijker daar misschien toch anders over denkt.
Er zijn van een dergelijke wedstrijd gewoon uren lang mooie fraaie beelden uit te zenden (je hoeft het dus niet 'romantischer' te maken dan het is.....), waarom moet nou net in beeld gebracht worden dat moment dat er even een zweep over de paarden getrokken wordt. Dat vind ik gewoon jammer, niet meer en niet minder.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 21:57

sorry a10, dan zal ik het wel te snel gelezen hebben.. ( weinig geveegd vandaag hoor, stond veel wind Tong uitsteken )

wij denken dan misschien wel aan hoe dat over zou kunnen komen, maar denkt de gemiddelde studio sport kijker niet alleen aan voetbal en de tour? en gaat tijdens het blokje paardensport ff wat drinken en aan de sanitaire behoeften werken..
die interesseert het echt niet of er een zweep over een paard heen wordt gehaald.

en mensen die al iets langer met paarden bezig zijn die snappen ook wel dat een paard af en toe een kleine aanmoediging nodig heeft, en beginners zien het niet eens denk ik.

maar misschien verschillen wij daar wel van mening, das alleen maar goed, iedereen met dezelfde gedachte is ook zo saai

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:54

palousa_boy schreef:
sorry a10, dan zal ik het wel te snel gelezen hebben.. ( weinig geveegd vandaag hoor, stond veel wind Tong uitsteken )

wij denken dan misschien wel aan hoe dat over zou kunnen komen, maar denkt de gemiddelde studio sport kijker niet alleen aan voetbal en de tour? en gaat tijdens het blokje paardensport ff wat drinken en aan de sanitaire behoeften werken..
die interesseert het echt niet of er een zweep over een paard heen wordt gehaald.

en mensen die al iets langer met paarden bezig zijn die snappen ook wel dat een paard af en toe een kleine aanmoediging nodig heeft, en beginners zien het niet eens denk ik.

maar misschien verschillen wij daar wel van mening, das alleen maar goed, iedereen met dezelfde gedachte is ook zo saai

PB even jou inzicht een beetje bijstellen....

Op de site van het dagblad van het Noorden staat een filmpje over Albert Zoer.
http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article2227835.ece#reacties
Daar staat ook een reactie bij van een niet paardenman/vrouw.

Citaat:
Tjah dat moet misschien wel geheim blijven! Als ik het wel heb, was er een jaar of tien terug ene Chokemohle of zo iets (maar dan met puntjes op de laatste o.) Deze duitse topruiter deed iets wat vele topruiters doen. Tijdens de training liet hij de balken met kroonkurken en andere scherpe voorwerpen bewerken. Dat doet vreselijk pijn en een paard zal er dan letterlijk alles aan doen om zijn benen zo hoog mogelijk op te tillen. Geloof mij (of niet) maar ik zeg U, er is geen enkel paard op deze wereld te vinden die uit vrije wil, ene boer Zoer/Hein of hoe deze over de paarderug getilde figuren ook mogen heten, naar grote hoogte wil tillen. Kritisch denker Dre Oudman kreeg eerder met soortgelijke uitlatingen, reeds de nodige (paarde)poep over zich heen, Dat zal ook mij niet bespaard blijven. Het zij zo.

Zo wordt er dus ook over de sport gedacht en dit is wat men onthoudt van de paardensport...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:17

maar zo is er over vele sporten wel wat te zeggen..

neem nou wielrenners, die gasten rijden als debielen, en altijd in de weg.. houden nergens rekening mee..

vissers, dat is dierenmishandeling..

ik denk dat zulke mensen nog weleens bijdraaien als ze gezien hebben hoe het gaat, en dan hoe het echt gaat.
paardensport blijft een van de snelst groeiende sporten van nederland

2221

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:15

palousa_boy schreef:

@ a1.0 de hun.. dat je het misschien niet helemaal met deze man eens ben, oke, kan ik in komen maar om nou dit soort dingen rond te schreeuwen, is dat nou nodig?
wordt zelf eerst maar 20 keer ned kampioen, dan praten we wel verder..

en dan nog, al zou hij zo slecht zijn, waarom wint hij het dan wel elke keer?? omdat de rest zo slecht is?

Wint hij ELKE kèèr......? Volgens mij ook ja. Jullie hebben het over Beekbergen hier maar niemand weet geloof ik wie gewonnen heeft, wèl?
Namelijk Boyd heeft gewonnen. Goeiemorgen hahah Haha!

2221

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:24

Sorry mensen, kon het voor een keertje niet laten om te reageren. Vond het weer eens zo simpel. Waar maken jullie je druk om? Sommige mensen zien alleen het mindere, zijn wij nederlanders dan zo sensatiegericht?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:16

Niet te slim worden heh 2221 Knipoog Het is al na 10en

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 20:48

2221 schreef:
Wint hij ELKE kèèr......? Volgens mij ook ja. Jullie hebben het over Beekbergen hier maar niemand weet geloof ik wie gewonnen heeft, wèl?
Namelijk Boyd heeft gewonnen. Goeiemorgen hahah Haha!

pff dat bijdehante geschreeuw tussendoor, kan dat nou niet anders?
we weten best wel waar we het over hebben, wees maar niet bang..

en als je niet weet waar het over gaat, houd dan alsjeblieft je mond en ga iemand anders vervelen.

2221

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:32

Prachtig, je hapt ook nog. Maar ik had ook niet anders verwacht...., haha. Ik zal er wel te weing verstand van hebben, ja. Maar jullie maken je druk om niets. Heb jezelf ooit eens gegroomd? Dan bedoel ik op wedstrijd hè, niet thuis.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 19:14

mij hoor je hier niet zeggen dat je er te weinig verstand van heb, dat mag je van mij helemaal zelf weten..

mij hoor je wel zeggen dat als je niet weet waar mensen het over hebben, je beter je mond kan houden..

dat heeft niks met jou niveau of mijn groomen te maken.