Wel veel verkeer, maar de pony is braaf. Tot er een grote vrachtwagen langskwam. Normaal is er dan nog niets aan de hand, maar hier zaten slachtkoeien in en die maakten nogal wat kabaal. Ik was iets de berm in gegaan om de vrachtwagen (die niet hard reed) wat ruimte te geven.
Damon keek ernaar en ondertussen ging hij wat naar rechts hangen, ik wilde nog corrigeren, maar dat ging al niet meer. Zijn achterbeen gleed weg en het voorwiel volgde en toen gleden we zo de sloot in.
Vriendin kon er nog net afspringen omdat ze aan de weg kant zat, maar ik had geen tijd meer. Dus ik ging pony en kar achterna, zo de bagger in. Ik koppie onder en kreeg de leuning van de kar in mijn rug.
Gelukkig is het meer modder dan water, dus zowel de kar als de pony stonden gewoon op de bodem, pony nog met zijn hoofd boven water.
Ik kon overal nog bij, dus heb onder water gezocht naar de strengen en die kon ik losmaken. Ook de broekriem en singel had ik snel los. Had gelukkig geen mes nodig.
Pony weg van de kar getrokken en vriendin de boer laten bellen.
Precies op dat moment kwam er een kraan voorbij. De chaffeur stapte uit en bood aan om te helpen.
Eerst de pony in de banden gehangen en die eruit getild. Pony mankeerde gelukkig niets. Hij is geen moment in paniek geweest (hji is dit gewend, want in het land gaat hij ook wel eens zwemmen als het warm is

Toen de kar aan de kraan gehangen en die er ook uit gehaald. Gelukkig had de kar ook helemaal niets.
Snel naar stal gelopen (we waren bijna thuis toen het gebeurde, nog geen 50 meter van het erf af), pony en kar gedoucht. Nog een keer gekeken naar verwondingen, maar Damon had echt niets. Ook de kar had geen enkelkrasjes. Wel erg baggerig, ook de zitting, maar dat droogt wel weer.
Morgen gaat de boer even de wielen en de draaikrans uit elkaar halen om alles schoon te maken en te vetten.
Als de pony zaterdag ook nog goed loopt, gaan we weer menen. Wil zo snel mogelijk weer verder. Ik denk niet dat hij er geestelijk iets aan over heeft gehouden. Ga dit weekend eerst even in de bak mennen om te kijken hoe hij is.
Gelukkig is alles dus goed afgelopen, maar zo zie je, dat ook met een brave pony, er altijd iets kan gebeuren.