[AR] waar trainen jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

waar trainen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 09:20

Onze bakken zijn te zwaar om aangespannen in te rijden, wagen verzakt gewoon gelijk. Dus trainde en leste (lesde?) ik op het veld van de minicamping.
Toen het echter zo nat werd kon ik daar niet meer op, je kan tenslotte moeilijk die grond verrot lopen....
Hon heeft dus alweer een paar weken niet voor de wagen gestaan. Best jammer, want het ging zo goed!

Nouvel

Re: waar trainen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 09:31

Ik heb al heel lang geen les gehad, omdat ik nooit weet waar ik kan lessen...
De bak van de vereniging is bij altijd bezet 's avonds, en onze bak is te klein...

Als we zelf aangespannen rijden gaan we over de weg we rijden op het terrein van een stichting voor verstandelijke gehandicapten.
Daar zijn ook wat grasveldjes waar je even een paar voltes kunt rijden als je voorzichtig bent en het is daar nog rustig met verkeer.
Jammer genoeg gaat dat terrein weg, dus dan blijft er voor ons weinig over om fijn aangespannen te kunnen rijden...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:10

Gewoon hier op het weiland waar ik ze ook ohz rij. Ik heb hier niet eens een bak (enkel een stukje land dat als bak gebruikt word).

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:44

ik rij op de wei We hebben een rijbak die inderdaad ook te zwaar is om met de kar in te rijden. omdat we meer menne dan ohz rijden zijn we van plan er zwartzand in te doen en gras te laten groeien zodat het stevig word zodat we dan wel in de bak kunne rijden met de wagen en lekker kunnen dressuren.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:27

in de wei of in de buitenmanege. Bij erg slecht weer de binnenbak en als het echt te nat is buiten ga ik buiten rijden

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:33

Janouk loopt op dinsdagavond op de manege of in de binnenbak of buitenbak of op het springveld. De bakken worden altijd voor de les gesleept en zijn dan goed te rijden.
Vrijdags lessen wij privé thuis in onze eigen bak. Ook altijd eerst slepen en dan is de bak goed te rijden.
Zondags trainen wij in het bos op de verharde fietspaden.

VOor de rest trainen wij Janouk onder het zadel.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:17

ik men altijd over de weg, vind ik heerlijk! Maar voor dresssuurmatig te trainen is dat natuurlijk niet echt een oplossing. Heb je geen wei waarin je mag rijden? De bak sproeien en slepen is wel veel werk, maar allicht een optie? Je kan vragen of je ergens anders in de bak mag, maar vaak moet je dan wel iets betalen en dan word je les wel erg duur.

drOppiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:25

Dat is zo heerlijk bij ons, genoeg bos om te trainen.. en voor de dressuur training rijden we gewoon een wei op..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:59

Goed zoeken en hopen dat de regen snel stopt.
Zo zijn wij ook aan ons huidige veldje gekomen. We hebben tijden op tijdelijk lege bouwkaveltjes kunnen trainen (midden in een industriegebied, dus de pony's waren wel lekker mak nadat ze weer eens tussen 6 vrachtwagens ingeparkeerd stonden) en nu mogen we bij een boer op een stuk braakland rijden.
Wees creatief en houd je ogen goed open.

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:08

Ik train in onze buitenbak, daar ligt een goed bijgehouden achterbergbodem in dus is goed te rijden. De binnenbak is ook veeel te zwaar. Verder cardio in de bossen en als ik wil kan ik ook nog dressuren op het oefenterrein van onze menvereniging, 100x40m grasveld, echt ideaal!
Wat ik wel jammer vind is dat ze bij ons in de bossen echt OVERAL paaltjes neer hebben gezet, dus kan tegenwoordig eigenlijk alleen de grote paden rijden...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:30

Langs de weg, in de berm en bij goed weer dressuur op het weiland.

_Maverick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:11

wij trainen soms ook in het weiland en lopen met ze langs de weg.
soms staan er van die kuilpakken midden op het land en aangezien wij marathons/menwedstrijden met ze lopen (en geen dressuur) trainen we de korte bochtjes om die kuilpakken heen Tong uitsteken

william100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:56

wij trainen het meest op de weg bij ons is een mooie wei waar we dressuur trainen en de hindernissen van de wedstrijd staan er nog dus daar kunnen we mooi op trainen

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:03

Op woensdagavond heb ik les bij de overdekte manege van de vereniging. Voor de rest rijd ik langs de weg door de polder, we wonen om de hoek van een bos maar helaas zijn de meeste grote paden afgezet met van de balken dus kan ik met mijn wagen niet in. Het zou wel kunnen als ik door de waterbak ga maar daar wil mijn fries nog niet doorheen.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:55

Ik heb afgelopen winter voor mijn ABOP-proef van het stamboek met instructeur op een (niet te drukke Haha! ) parkeerplaats geoefend. Echt ideaal is dat natuurlijk niet, maar tijdelijk best een oplossing. In ieder geval kan je heel goed stelling/buiging en overgangen oefenen. Voor de rest train ik nu eens per 14 dagen dressuur op een veld bij een manege en 's winters is het dan in de binnenbak.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:31

In de wei tussen de koeien of/en paarden Haha! en vandaag voor het eerst in de rijbak en dat ging wel lekker eigenlijk.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:34

Ik heb geen bak en ben dus aangewezen op de wei. Mijn pony heeft pas vijf keer voor de kar gestaan en we zijn nog niet toe aan het op de weg rijden. Met zo'n weer schiet het dus niet echt op met inspannen.