[AR] menwedstrijd Vollezeele en BK

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jina001

menwedstrijd Vollezeele en BK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 18:29

Wie start er in Vollezele (Belgie) ?
Daar houden ze het Belgisch Kampioenschap en hebben besloten er een 4-daagse wedstrijd van te maken i.p.v. een 3-daagse.
Niet zo heel erg byzonder maar wel gezien het feit dat deze (toegevoegde) 4e dag op maandag valt !
Dan vindt de vaardigheid plaats en een officiele ceremonie protocollair !

DendroFleur

Re: menwedstrijd Vollezeele en BK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:15

Wij gaan heen. Schrokken alleen wel toen we zagen hoever het rijden was. Naar Zuid-Limburg reden we al 5 uur en dit is nog verder. Alleen is het voor ons nog onduidelijk wanneer de tandems moeten dresuren. Op de site staat zaterdag maar van Vrecken die had het over vrijdag. Heb eigenlijk geen zin om donderdag ook nog eens vrij te nemen.

Moet je zelf daar ook rijden?

jina001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 10:52

DendroFleur schreef:
Moet je zelf daar ook rijden?

nee, maar we zijn vorig jaar gaan kijken en vonden het een erg leuke wedstrijd. Dit jaar zullen we er hoogstwaarschijnlijk weer wel heen gaan om te kijken naar de marathon op zondag.

jina001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 11:03

DendroFleur schreef:
Wij gaan heen. Schrokken alleen wel toen we zagen hoever het rijden was. Naar Zuid-Limburg reden we al 5 uur en dit is nog verder. Alleen is het voor ons nog onduidelijk wanneer de tandems moeten dresuren. Op de site staat zaterdag maar van Vrecken die had het over vrijdag. Heb eigenlijk geen zin om donderdag ook nog eens vrij te nemen.

maaruh, op vrijdag dressuur, dan zul je donderdag vrij moeten nemen......maar als het een 4-daagse wordt zoals ik begrepen heb dan zul je op maandag de vaardigheid moeten rijden, dus ???????
Vraag maar even goed na hoe het nu precies in elkaar steekt, ben benieuwd, ik hoor het graag.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:24

Maandag heb ik wel vrij. Ena ls we donderdag moeten dressuren kan ze altijd haar vriend op de kar zetten. hij heeft al eens eerder tijdens de proef achterop gezeten. Alleen had hij zijn jasje niet dicht gedaan Clown .

drOppiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:24

Vollezele prachtige wedstrijd... Wij rijden er ook, tandem paard. Word een lang weekendje al van donderdag daar.. en zaterdag pas dersuur rijden mrjah het zal wel moeten de paarden moeten op vrijdag gekeurd worden.. alle info staat op www.galop.be.

drOppiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:16

zie net dat we toch op vrijdag dressuur moeten rijden Lachen

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:16

Ik kan op www.galop.be niets vinden. Wel de site van pajottenland maar geen startlijsten. Maar ik ben bang dat de tandems dus inderdaad vrijdags al moeten rijden. Dan zullen we toch zaterdagavond op pad moeten of Marja gaat heen en ik kom achterop gevlogen. Vlieg goedkoop bij de KLM maar moet dan alleen nog van Brussel naar het wedstrijdterrein.
Droppiej, ben jij van team De Visser?

drOppiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:28

nee idd de startlijsten staan er nog niet op maar wel info over hoe alles in zijn werk gaat gaan.. men moet ook boxen huren maar dat wist je wrs wel... Ze willen het op een niveau van een internationale wedstrijd gaan doen.. dat ze dan ook maar zorgen voor warme douches.. *hahah*
Ja dat klopt Haha! ! En jullie rijden ook tandem paard ?

Dit heb je mss toch al gezien
http://www.galop.be/newsarticle.php?id=3753
http://www.galop.be/newsarticle.php?id=3754

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:32

Grappig, mijn vriend werkt op Schiphol en kwam daar aan de praat met Rogier de Visser omdat er een clubblaadje op tafel lag waar we met ons ponytandem in staan. Ik kreeg hem toen aan de telefoon en hij nodigde ons uit voor Vollezele. Toen later Petra Noordij er ook nog eens over begon werd ook Marja Herfst (de menster) enthousiast en heeft zich ingeschreven.
Waarschijnlijk nemen we niet onze jonge pony mee omdat er dan nog een stal bij gehuurd moet worden. Ik moet donderdag gewoon werken en kom dus later, waarschijnlijk met de personenauto zodat ik door kan sjezen. En ik probeer dan ook mijn vriend mee te krijgen.
Marja gaat wel donderdag heen. Ik denk dat ik vrijdag kom, afhankelijk of we dan inderdaad dressuur moeten rijden. Anders misschien donderdagavond of ik ga vliegen ( Cool ).
We hebben er wel veel zin in, dus jullie zijn gewaarschuwd Knipoog .

drOppiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:26

Ja juist dat heeft Roger mij eens verteld..
Geloof dat petra er vorig jaar ook heeft gereden..(?) toen waren er meerdere nederlanders gekomen,, we hebben er een toen een gezellig avondje van gemaakt met alle tandem menners Haha!
Leuk dat jullie ook komen dit jaar want in deze categorie heb je nu niet bepaald veel tegenstanders.. De meeste proberen het wel eens in de winter maar geven het daarna weer op.. Boos! Voor ons is het een groot nadeel dat er er maar 2 spannen tandem paard zijn (in de CAN1) we worden steeds bij de pony's geklasseerd en deze zijn natuurlijk korter en kunnen sneller draaien..
Maarja we zullen het zowieso rustig aan moeten doen in de marathon we hebben ook een jong paard en deze kent ook het werk van voor nog niet voor 100%
We zullen er maar het beste van maken als we maar plezier hebben Tong uitsteken

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:27

Daarom, lijkt me gezellig. Ook bij ons zijn er momenteel veel die met jonge paarden zitten.
We waren eerder ook vaak alleen en werden dan bij de 4-spannen ingedeeld. Maar nu in klasse 4 heb je een vast groepje en rijdt je dus vrijwel allemaal dezelfde wedstrijden. Ook daar hebben de paardenmenners last van de pony's. Wij kunnen toch makkelijk overal binnendoor. We moeten ook wel want anders redden we het niet. Onze dressuur is namelijk niet zo best.
Volgend jaar willen we een nieuwe pony gaan inzetten. Dit jaar loopt hij wat oefenmarathons in enkelspan en in Zweeloo wil ze HC starten met hem in het tandem. Ben er alleen dan niet bij. Moet soms ook aan mijn eigen paarden en partner denken.
Petra heeft inderdaad erg genoten en daarom gaat ze dit jaar weer heen. er zijn zelfs plannen om te proberen om over 2 jaar met de tandems naar Windsor te gaan *LOL*

drOppiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:56

Ja onze dressuur is ook nog niet helemaal hoe het moet zijn.. Winston (VP: 4j) kan het nog allemaal niet zo, hij presenteerd zich wel mooi maar dat is niet genoeg e.. het strekken zit er wel in maar het moet er gewoon nog uit komen, we vinden hem ook nog wat jong om het hem al echt te laten doen.. En dan die hokjes met die enge mensen in *hahah* Hij is gewoon nog te nieuwsgierig..
Ah leuk dan word het weer een gezellig boeltje in Vollezele.. Haha!
Grote plannen,, hoop dat het lukt Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:31

Dat is het moeilijke maar ook weer het leuke van tandem. Het paard is zo belangrijk. We hebben zelf een topbeestje voorop in de marathon. Altijd voorwaarts en komt niet snel terug. Alleen als je hem een keer moet corrigeren raakt hij van slag en dan moet je hem even geruststellen voordat hij weer naar het bit loopt. In de dressuur was hij voor altijd te driftig en liep maar aan die leidsel te scheuren. Daarom staat dan onze achterpony voorop. Dit is echter niet zo'n held maar een dressuurbaantje is geen probleem. Alleen is het erg jammer dat hij niet aan het bit loopt. En aangezien ze beide 19 zijn zal dat niet echt meer veranderen. Onze hoop voor de dressuur ligt dus bij de nieuwe pony's.

Afbeelding

Dan kun je ons herkennen. We komen met een hele grote, oude Wolfcaravan en een kleine grijze schamelwagen waar de pony's in staan. Of misschien dat ze nu de trailer meeneemt omdat ze toch in andere boxen moeten.

drOppiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:56

Ja onze Japer (vorig VP) was ook super zowel in marathon als in dressuur.. We hebben eigenlijk een beetje spijt dat we hem hebben verkocht.. Mrjah hoe gaat dat.. Hij kreeg een peesscheur tijdens de marathon in Zuntendaal en we dachten dat het niet meer echt voor honder procent ging genezen,, hij was tenslotte 14j. Terwijl hij als voorpaard nog makkelijk een paar jaar mee kon gaan.
Maar we zijn toch te vrede van onze nieuwe hij leert ontzettend snel, begint ook al goed door te lopen.. Maar het heeft gewoon z'n tijd nodig en veel trainingen!
Leuk foto Knipoog heb nog geen mooie foto van ons nieuwe span anders had ik je er zeker ene door gestuurd maar je zult onze 2 knapperds in Vollezele wel ontmoeten Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:19

Ik hoor net dat het nog lang niet zeker is dat we starten. Eerst gaan alle belgen en dan worden de open plaatsen aangevuld. Er schijnen vanuit Nederland heel wat tandems te willen meedoen (weet niet wie allemaal behalve Petra) en het is dus nog even afwachten. We moeten wel al op vrijdag dressuren.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 07:11

Wij gaan ook naar Vollezele a.s. zondag, marathon kijken.
Weet iemand of de marathon tot een bepaalde tijd te zien is of de gehele dag?

Wij moeten er namelijk nogal n stukje voor rijden...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:09

Leuk dat je komt kijken. Ik denk dat de marasthon wel de hele dag zal zijn maar ook op www.menclubpajottenland.be zal het wel komen te staan.
Marja is vanmorgen vertrokken. Ik reis haar morgen achterna want ik moet vandaag nog werken. Wel tm dinsdag vrij. Kan ik nog even uitslapen.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:45

Dank je, had de site al gezien, maar volgens mij staan enkel de tijden van dressuur er op. Wel een geweldige locatie! Ik heb daar dit jaar een paard gekocht.

Zijn jullie al vaker daar op wedstrijd geweest? Wordt weer een hele trip daar naar toe dan...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:47

Nee nog nooit maar we werden er op attent gemaakt door Roger de Visser en Petra Noordzij. We hebben niet gekeken waar het lag, dachten eigenlijk net over de grens. Dus dat viel iets tegen. Ik denk dat Marja de hele dag onderweg is. Ik ga morgen lekker met de personenauto dus kan mooi doorrijden.
Het is voor ons erg leuk dat er 7 ponytandems mee doen. Meestal rijden we tegen paarden. Lastig is nu wel dat we in de vaardigheid met extra brede assen moeten rijden. In Nederland mochten we nog gewoon 1.26 breed zijn maar nu moet het 1.36 ofzo zijn. Zal wel wennen zijn. En in de dressuur wordt de nieuwe pony ingezet. Ben benieuwd.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 06:25

Het wordt erg mooi weer, dus dat zit al mee! Heel veel succes daar! Het is echt een schitterende locatie.

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 08:56

Ik kom zondag kijken. Succes iedereen!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:13

@o0o_Jade_o0o Hoe vroeg rijd jij erheen om te gaan kijken?? Zal wel druk zijn ben ik bang... Lachen

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:34

Marja en de rest waren al op donderdag vertrokken maar ik moest nog werken en ben vrijdag naar Belgie afgereist samen met Boris, mijn pup.
Tot Brussel ging het prima, een klein beetje vertraging maar Ok. Maar op voor de ring liep ik te zoeken. Zag borden maar er stond niet op wat ik zocht en aangezien ik alleen maar een bord direct bij de afslag zag moest ik snel beslissen en dus achteraf precies verkeerd. Ik begon al te twijfelen maar ik zat toch echt op weg R0, alleen dus de verkeerde kant op. Opeens zag ik een bekende plaats waarvandaan ik een routebeschrijving had dus daar eraf. Ook de weg gevonden die ik moest hebben alleen links of rechts volgen? De plaatsnamen kon ik niet terugvinden op mijn kaart (bleek achteraf franstalig te zijn en mijn kaart nederlands). Uiteindelijk anderhalf uur voor we dressuur moesten rijden was ik ter plaatse.
Maar wat een bagger. Het was een gemaait maisveld, harde ondergrond en daarbovenop een kleilaag die doorweekt was. Je glibberde dus alle kanten op en de pup liep met zijn buik in de prut. Gelullig bleef het verder droog en na twee dagen was alles weer begaanbaar tot er opnieuw een hoosbui los barstte.
De dressuur liep dus dramatisch. Sjonnie was erg scheef en we eindigden als laatste. Daarna nog bij Harry Burghoorn opgestapt omdat hij geen groom had. Ik heb me rotgelachen, wat zit hij te kwebbelen tegen die pony's tijdens de proef, een hele clinic.
Zaterdag waren we vrij en hebben wel met de pony's een rondje gereden en natuurlijk de hindernissen verkent. Erg mooi maar een paar waren ook erg ruim (moesten ook trekpaard tussendoor kunnen). Ook de trajecten gefietst, was weer afzien in de heuvels. 's Avonds daar gegeten en naar de feestavond. Grappig al die belgen die gezamelijk dansjes opvoeren. Heb 1 trapistje op maar daarna toch weer snel aan de cola. Werkt niet drank en vermoeidheid. Daar kwam Roger de Visser nog naar me toen en later Maaike zijn groom.
Zondag de marathon met onze oude kracks. Een dag ervoor werden we nog uitgelachen toen iemand (Sebastian Deudon) erachter kwam dat we een damesteam waren en we waren dus extra gemotiveerd. Marja was soms haar hoofd een beetje kwijt en ik had het dus behoorlijk druk achterop. De hindernissen gingen gelukkig goed. In hindernis 2 een paal geraakt waardoor ik een grote blauwe plek op mijn been had maar wel kort gewend dus ik had het er voor over. Hindernis 3 reden we eruit (moeilijke wending) terwijl we er gewoon in hadden kunnen blijven maar we konden gelukkig bij de volgende poort weer terug. De waterbak was dus een afgang. Bennie loopt er altijd zo in en juist nu er veel publiek zat draaide hij zich om en stonden we te stuntelen. Gelukkig kregen we hem er wel in maar het tempo was eruit en dan is een tandem erg moeilijk te sturen.
Na de marthon stonden we vierde.
Maandag als afsluiting de vaardigheid. Onze wagen moest verbreed worden omdat er in Belgie geen dispensatie is voor tandems. Ze zag er erg tegenop. Gelukkig hebben we hier kunnen laten zien dat ze ons in de gaten moeten houden. Als een van de weinigen foutloos, net niet binnen de tijd maar wel 1e.
Ik heb de einduitslag nog niet gezien maar we zijn waarschijnlijk 4e geworden. De belgen waren beter, maar in de marathon scheelt het heel weinig. Revanche dus...

foto's komen op http://www.menclubpajottenland.com

Oja, Boris heeft zich prima gedragen. 's Nachts in de bench in de voortent. Overdag in de ren met de andere honden en onderweg door iedereen geknuffelt. Alleen van een tweespan in de waterbak schrok hij zo dat ik hem opeens met het riempje achter hem aan in het publiek zag verdwijnen. Gelukkig kon iemand hem grijpen. Autorijden gaat super en ook op de wagen vond hij het prima. Alleen het water vind hij iets minder, krijg je natte poten van.