[AR] Mendurance

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

klien

Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 08:19

Welke enthousiasteling zou mij kunnen helpen aan informatie over het rijden van een mendurance.

Wat houdt het in
Waar kan je deelnemen
Hoe train je hiervoor

Dit omdat ik hier een stukje voor de wiki over wil schrijven, maar zelf ook interesse heb om deel te gaan nemen. We trainen namelijk al tijden voor een endurance en sinds kort loopt hij ook voor de wagen, een combinatie leek dus perfect Lachen

Alvast bedankt voor het meedenken.

Echwel

Re: Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:42

klien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 09:34

Bedankt voor de link Echwel, daar had ik al gekeken, maar voor een leek is dat niet volledig ben ik bang.
Hier staat iets vermeld over training en hartslagen, terugkoelen etc. Erg handig.
Verder lees ik over verschillende klasse gekoppeld aan afstanden, maar nergens over de gestelde tijd bijvoorbeeld. En hoe je over kan naar een volgende klasse, dus de punten opbouw.
Misschien ook interessant om te weten wat er gebeurd op de PA en hoe de begin en eind keuring in elkaar zit?

Je andere link werkt helaas niet, hoopte daar nog wat extra info te krijgen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:47

http://www.deronline.nl/

Deze link moet het doen. Onder wedstrijden staat het reglement mendurance en er staat ook heel veel nuttige informatie op deze site mbt trainen, koelen, tempo enz.
Wedstrijdkalender staat er ook op.

Op dit moment is het alleen maar mogelijk klasse 0 (kennismakingsklasse, daarbij mag je nog niet lid zijn van de endurancevereniging) en 1 (tot 30 km) te starten. Klasse 0 en 1 hebben dezelfde route, reglementen en afstand. Bij het uitrijden van klasse 0 ontvang je een diploma.
Kort gezet komen de regels op het volgende neer:
- De route moet binnen een vastgesteld min en max tempo worden gereden. Hierin zijn verschillen tussen paarden en pony's
- er is een voorkeuring op hartslag, ademhaling, hydratie, doorbloeding en locomotie, tijdens de route is er een P/A controle (pols/ademhaling) en bij de finish pols/ademhaling. Een half uur na de finish is er een nakeuring op dezelfde punten als de voorkeuring. Pols moet bij de keuringen onder de 64 sl/min zijn anders krijg je verplichte wachttijd. Wanneer na 15 min verplichte wachttijd (waarin de rijtijd doorloopt) de pols nog niet hersteld is, volgt uitsluiting.
- Het gemiddelde tempo en de resultaten van de keuring zijn bepalend voor de klassering

Morgen rij ik mijn eerste mendurance in Onstwedde. Ben heel benieuwd of ik het niet onderschat en hoe de conditie is.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 11:15

Ja, de link doet het.

Bedankt voor je info Napie. Spannend hoor de eerste wedstrijd. Ik heb zelf nog geen idee of ik aan de eisen kan voldoen momenteel, dus ben benieuwd naar jouw resultaten.

Succes morgen!

klien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 11:20

Edit: als er foto's gemaakt worden, zou ik er dan een paar mogen plaatsen? Schijnheilig

(je geeft ze een vinger.......) Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:51

Ik neem een toestel mee maar hoop eigenlijk op een professionele fotograaf onderweg met een spieglreflex. Ik heb alleen een groom op de kar dus wellicht dat hij af en toe een foto wilt schieten.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:59

Veluwerit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:09