[AR] plots gaan lopen om NIKS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

plots gaan lopen om NIKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 16:34

onze hafjes zijn nu een goed 8 maand voor de koets.
Maar ze hebbe beide een rare gewoonte.
Milano is veel hoger in bloed en is een echte trippelaar, hij had in het begin ook veel moeite met "trekken". Terwijl Woest een rustige is en echt wel goed in de strenge gaat zitten om te werken.

Maar beide hebbe een slechte gewoonte, je moet echt constant oplette bij die twee, ze durve zomaar uit het niets te vertrekken! 8/10 keer zijn ze goed terug te nemen, maar 2/10 keer zijn ze echt "weg". Dan moeten we echt alle vier remmen toegooien en serieus in de mond zitten voor ze stoppen, en het gekke is.. ze doen het uit niets!
Geen geluid, geen rare dingen, niets , nada, nothing!

Ze hebben beide oogkleppen op, rijden goed in de koets, en onder zadel schrikken ze bijna van niets! er zit geen greintje valsheid of dergelijke in!

Ik vraag me af waarom ze dit doen. Milano heeft een rubbere tonglepel gekregen in zijn bit om hem niet te laten "denken" om te gaan lopen en maar met z'n bit bezig is, en het helpt goed, loopt beter en speelt lekker met z'n bit. Ze hebben beide zachte B bitten in.

iemand raad?

laura2span

Re: plots gaan lopen om NIKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:43

Zo te horen is de rust ver te zoeken. Ga eens 3 keer in de week 10 km stappen en dan heb je volgende maand een ander span.

Als ze serieus vertrekken is het beter om ze even te laten hollen. Als jij loslaat doen zij dat ook en dan kun je na 100 meter weer terug gaan nemen.

Zoek anders eens een leuke instructeur op, vanaf hier is het moeilijk te zeggen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:50

Ik ga mee met Laura.
Daarnaast wil ik nog even toevoegen dat je sowieso nooit, maar dan ook nooit 10 tellen naar de buurjongen of het paard van je vriendin moet kijken. Je bent aan het paardrijden, dus je behoort op je paard te letten. Alleen op de momenten dat de menner om zich heen zit te kijken gebeuren er ongelukken. Zeker als je weet dat ze nog wel eens er tussenuit willen spurten is het zeer onverstandig om ergens anders op te letten dan op je paarden.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 19:01

We hebben een goede instructeur die ons lesgeeft maar hij komt van ver en komt bepaalde tijden.
Ze lopen best ontspannen, de oren lekker naar voor, en dat is dus het gekke!
Ze lopen lekker rustig, laag, nageefelijk en opeens BOEM...
En dan vraag jeje af wat het nu geweest is?
We stappen telkens zo'n twee kilometer in en uit voor we beginnen en dan is er niets aan het handje.

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:04

laura2span schreef:
Zo te horen is de rust ver te zoeken. Ga eens 3 keer in de week 10 km stappen en dan heb je volgende maand een ander span.

Als ze serieus vertrekken is het beter om ze even te laten hollen. Als jij loslaat doen zij dat ook en dan kun je na 100 meter weer terug gaan nemen.

Zoek anders eens een leuke instructeur op, vanaf hier is het moeilijk te zeggen.

zo rijdt ik ook.....

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 07:52

bestudeer je span ook eens goed,1 van de 2 zal waarschijnlijk elke keer de aanstichter zijn.
zo is het mischien makkelijker het er uit te krijgen.