Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjonniej schreef:Zo een trailer, hier in de regio zijn er vrij veel met zo een ding. En die zijn er allemaal super tevreden over. De meeste hebben hem al jaren en heb er nooit ontevreden verhalen over gehoord. Punt is alleen dat je altijd gewicht voorop moet hebben staan ivm. balans. Dus zonder wagen ermee rijden is eigenlijk niet handig. En je moet een erg sterke auto hebben, die dus in dagelijks gebruik ook weer vrij duur is.
John_1983 schreef:Vrachtwagen kan vaak maar 1 paard óf 2 lichte pony's in...... vaak kan er de koets dan niet meer bij of je moet een groot rijbewijs (C) hebben. Als ik mocht kiezen, zou ik voor een trailer met koetsframe gaan...... Of je pakt een vrachtwagen met een aanhangertje erachter....... dat kan natuurlijk ook. En wat palousa-boy zegt is ook een mogenlijkheid.
polly2 schreef:John_1983 schreef:Vrachtwagen kan vaak maar 1 paard óf 2 lichte pony's in...... vaak kan er de koets dan niet meer bij of je moet een groot rijbewijs (C) hebben. Als ik mocht kiezen, zou ik voor een trailer met koetsframe gaan...... Of je pakt een vrachtwagen met een aanhangertje erachter....... dat kan natuurlijk ook. En wat palousa-boy zegt is ook een mogenlijkheid.
Je hebt van die prachtige kleine verhoogde bussen van renault master en van Fiat heb je ze ook. Daar kunnen met gemak twee paarden in. Bovendien kun je je koets op een aanhangertje er achter hangen.
Wij zitten nu voor dezelfde keuze.
Ik ken veel mensen met een trailer met koetsenframe. Ze zijn er allemaal tevreden mee. Ik ken niemand met zo'n Renault Master...maar ben wel benieuwd naar de ervaringen.
Napie schreef:Een vrachtwagen is duur in gebruik, die staat buiten je rijtijd gewoon stil.
Sjonniej schreef:Napie schreef:Een vrachtwagen is duur in gebruik, die staat buiten je rijtijd gewoon stil.
Grote auto gaat je ook weer veel kosten in dagelijks gebruik, dus het is allemaal wat. Kwestie van uitrekenen.
(Bedenk ook even hoe vaak je met de vrachtauto op stap wil, eventueel kan je je dan (volgens mij voor 60 dagen) korting krijgen)
polly2 schreef:Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Bedoel je of je dat met B rijbewijs mag rijden?
Of dat er werkelijk twee paarden in gaan?
Die auto´s zijn daar speciaal voor omgebouwd en daar kunnen dus echt twee paarden in. Trekhaak er aan en je koets op een oprijwagentje er achter...dat kan dus echt.
bontegevaar schreef:Ik heb zelf een klein vrachtwagentje op B voor mijn 4 ponys en kar. Ik vind het super handig.
Mijne is al bijna antiek (25 jaar) en dan kost hij in wegenbelasting niks meer en 90
euro aan oldtimer verzekering (kan vanaf 20jr). Die 60 dagen kaart kost mij dit jaar nog
wel 170,00, je betaald 1 kwartaal. Het laadvermogen van mijn vrachtwagentje is 1200/1300kg.
ALs je een vrachtwagen aanschaft moet je dit goed controleren. Er staan veel teruggekeurde
vrachtwagen te koop en dan mag je er nog geen geit in vervoeren(qua laadvermogen dan)
Echwel schreef:Als je een brief naar de wegenbelasting stuurt, met het bewijs van RDW dat het uitsluitend om paardenvervoer
gaat, krijg je gewoon voor vrachtwagens minder dan 25 jar oud, een rekening van 60euro
Voor oldtimers hoef je dan niets te betalen.