[AR] Chris wordt beleerd :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suusje26

Chris wordt beleerd :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 20:56

Eindelijk heb ik iemand gevonden die mijn Chrisje kan beleren, ik ben echt blij Lachen

Hij heeft al ervaring meteigenwijze tinkers, hij heeft bij "onder de kastanje" gewerkt en bij een bekende friezen stal in Hinde, dus dat gaat helemaal goedkomen

Hij is woensdag voor het eerst geweest en ging meteen al aan het werk, ik had chris zelf al aan het tuig laten wennen etc. en nadat hij een kwartiertje had gelongeerd pakt hij het sleepje, dat vond chris wel beetje raar, maar na 2 rondjes liep hij of hij dat al jaren doet Lachen Was en ben nog steeds super trots op hem.

Ook was hij zeer verbaasd hoe rustig chris bleef en hoe hij alles op pakte, hij veracht geen grote problemen, hij vond hem alleen wel erg koppig Tong uitsteken

Hij zou gisteren weer komen, maar door dat noodweer is dat helaas niet gelukt, maar nu komt hij morgen en hij wil hem waarschijnlijk ook al even voor de wagen zetten, als ik het niet vergeet zal ik foto's maken.

Sorry, moest dit even kwijt Lachen

Gr susanne

Malibu_

Re: Chris wordt beleerd :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:58

Dat is leuk zeg! Mooi dat je paardje het goed oppakt! Komt goed dus! Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:39

Wat mooi dat hij het zo makkelijker oppakt.
Maar probeer niet te snel te gaan, hij moet het geestelijk wel kunnen blijven verwerken. Anders heb je over een paar maanden een stakend paard.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:55

fijn dat het zo goed gaat zeg, en goed ook dat je professionele hulp hebt ingeschakeld; bij een 'koppige' tink lijkt me dat toch al wel helemaal nodig Lachen

maar pas inderdaad wel op dat je niet te snel gaat; vaak doen ze het dan nog wel even braaf, met name omdat ze dan nog erg verbaasd en overdonderd zijn...

soms komen de problemen dan pas later, en dat zou zonde zijn.

ben in iedergeval benieuwd naar foto's Lachen

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 21:27

Helaas geen foto's, het weer was super slecht vandaag.
Maar hij geloofde wel dat chris het kon en heeft hem dus ingespannen, het ging heel goed, hij wou alleen niet zo goed stil staan (hij stond al 30 min. te wachten tot de regen/omweer weg was) maar eenmaal op weg ging het super Lachen

Het 1e stukje ben ik er naast blijven lopen, en na de eerste bocht mocht ik achter op springen, maar de longeerlijn nog wel vast houden, en hij hij was zo braaf hij deed alles perfect, we zijn maar klein rondje van 10-15 min. geweest maar ik vond het helemaal geweldig, ben zo blij Lachen

Nu komt hij woensdag weer, en wil hij weer een rondje buiten doen, en als hij gewend is aan het trekken en beetje sturen gaan we veder in de bak Lachen

En we doen zeker rustig aan hoor, en ik merk heel snel als ik het toch iets te snel doe, maar zoals het er nu na uitziet doen we 2 á 3 x in de week echt mennen, en ga ik 1x in de week longeren aan de dubbel lijnen, en dan nog even en lekker buitenrit tussen door, dus dat is nog minder wat hij hier voor moest doen, en van de zomer mag hij even lekker 2 maandjes met maaivakantie Tong uitsteken