Ik ga dit jaar meedoen met de marathon hier. Ik heb een fijn menpaard, maar niet zo heel sterk in de achterhand. Mijn vraag aan jullie: hoe kan ik dit het beste trainen?
De achterhand bij maijn paard ontwikkeld zich in korte tijd zeer goed, alleen is nu het volgende aan de hand. Hij tikt zichzelf nu aan op de achterbenen. Hoe moet ik zorgen dat hij zijn voorhand goed doet zonder zijn achterbenen te raken.
@Winnitou: voor meer ruimte geven, meer op zijn eigen benen laten lopen dan komen de gaan de voorbenen vanzelf meer naar voren grijpen, wel goed actief blijven rijden. (van achter naar voren)
Om het voorbeen meer te laten strekken om het achter been niet aan te laten tikken kun je balkjes Draven/longeeren.. Je kunt zo ook iedere keer een stukje verder uit me kaar leggen dat ie meer moete moet doen om zijn benen uit te strekken
Als hij zijn eigen benen aantikt is een paard 9 van de 10 keer niet actief en dus met te weinig impuls en achterhand gebruik. Als je je paard actiever gaat rijden, zal je merken dat het aantikken over gaat.