goede shetland wagen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

goede shetland wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 15:04

Zit even te dromen Knipoog
Ik wil in de (verre) toekomst mijn sulky vervangen door een degelijke vierwieler.
Mijn pony is 100cm. Wat zijn nou leuke, VEILIGE, betaalbare wagens? Denk aan marathon/recreatie, een concourswagen heb ik niks mee. Ik zou heel graag een gig willen maar dan zit je weer met twee wielen....
Ik vind die kruiwagen wielen die je soms langs ziet komen echt verschrikkelijk, en dan zie ik weer shetland wagentjes die super klein lijken? Ik bedoel, t moet wel een beetje aanspanning zijn zeg maar.
kan iemand me een beetje vertellen waar ik op moet rekenen qua prijs? En qua type?

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: goede shetland wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:08

Ik denk dat je het beste een rondje wagenbouwers kunt gaan.
Adressen in de sticky bovenaan..

Let wel op vaak is goedkoop.....

En met een beetje wagenbouwer kun je goed overleggen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: goede shetland wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 15:11

met betaalbaar bedoel ik niet dat ik voor een kwartje op de 1e rij wil zitten, maar ook weer niet dat ik 4000 euro uit ga geven

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: goede shetland wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:14

Vickelientje heeft laatst een enig wagentje gekocht, was dacht ik rond de 2000euro..

Maar daarom zei ik doe effe een rondje bouwers dan kun je ook prijs/kwaliteit vergelijken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: goede shetland wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 15:18

tja maarja, ik ben een beginnende menner, ik zie zat moois, maar of het ook goed is weet ik niet

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: goede shetland wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:20

Ik denk dat als je naar een goede wagenbouwer gaat je goede kwaliteit krijgt.,
Deze hebben een naam hoog te houden nietwaar??

In geval van twijfel kun je toch iemand meevragen die technisch verstand heeft.

edit link
viewtopic.php?f=181&t=773825&hilit=

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: goede shetland wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:29

Die wagen van vickelientje is inderdaad echt super, die zou ik ook wel graag willen over een tijdje Lachen niet overdreven hoge prijs, maar wel goede prijs/kwaliteit verhouding, en hij is er zeker niet minder mooi op dan bijv. een marathonwagen van zo'n 4000 euro Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: goede shetland wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 16:03

owh... kwijl! das echt een leuke aanspanning zo!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: goede shetland wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 07:44

Op de lemerij heb je een hele hoop leuke marathonwagentjes. En ik heb eens geinformeerd naar de prijzen en die waren nog niet eens zo gek hoog. Varieerden van 1600 euro tot 2000 euro, van wat simpeler naar wat uitgebreider.
Ik zou inderdaad eens bij wagenbouwers gaan kijken wat de mogelijkheden allemaal zijn en wat voor kosten er aan verbonden zitten.
Let wel op want ik zie ook vaak shetty marathonwagentjes die eigenlijk veels te zwaar zijn om voor een pony lekker te kunnen trekken.

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re: goede shetland wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 08:28

Die wagens van de Lemerij zijn voor zo'n zelfde wagen als vicklientje tot zo boven de € 2500,- Een wagen onder die prijs dan heb je zo'n 2 persoons zit gevalletje.
Ik heb volgende week ook mijn menwagen, zelfde als vicklientje! Haha! dan zal ik zeker ook foto posten en mening.
Btw, mijn zusje heeft hetzelfde model als vicklientje, alleen dan maatje groter. Ze is er erg tevreden mee en hij is zeker niet zwaar!

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Re: goede shetland wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:23

Hier Vickelientje Haha!
Ik heb idd een marathonwagentje gekocht laatst. Koste me 2200 euro en dat was ook precies wat ik in gedachten had. Kan natuurlijk zelf niets zeggen over de kwaliteit (wel mensen op mijn menvereniging die er mee rijden en tevreden zijn), omdat hij nog niet veel gebruikt is, maar zo op het eerst oog ziet hij er keurig uit! Heel stabiel wagentje en rijdt heerlijk.
Waar je goed op moet letten bij shettenwagens, is dat je zelf goed genoeg kunt zitten. Bij mij is bv de ruimte voor m'n benen met 2 cm verlengt en dat scheelt enorm.
Ik weet niet of je ooit ook 2span wilt rijden? Dat kan nl met die van mij, want daar zit al 2spanboom bij. Hierdoor is de wagen wel iets zwaarder (ong 130kg komt ie op) en voor hele kleine shetten enkelspan denk ik te zwaar.
Mijn shet is 95 cm en trekt het over de weg en het gras met gemak. Zwaar zand gaat moeilijker, maar dat had ze met de 2wieler eigenlijk ook. Kwestie van de spieren weer trainen... conditie opbouwen.

@Whoopylover; volgende week dus al?? Spannend! Haha!

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re: goede shetland wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:37

@vickelientje, volgend weekend ja! Haha!
Dan zal ik zeker direct foto's maken en plaatsen Lachen

Succes met je zoektocht stef. Dennis had ook interesse in zo'n zelfde wagentje als vickelientje Lachen

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: goede shetland wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:57

Jups, hier staat hij ook op mijn verlanglijstje Lachen. Ik vind het tot nu toe de leukste betaalbare wagen.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: goede shetland wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:55

Oeh...ik volg dit even. Ik heb toevallig net een shetje gekocht met het idee om deze in de toekomst voor de kar te zetten Bloos . Hij is ongeveer 1.00m hoog. Ik vind het wagentje van Vickelientje wel echt chique de friemel hoor. Wat zijn eerste vereisten van een shetwagentje? Stel je gebruikt het wagentje 2 à 3 x in de week, voornamelijk op verharde weg maar ook stukjes onverhard en vlak. Wat voor banden zijn dan het beste? En moet het een tweewieler zijn of een vierwieler? Als je er eentje hebt met zo'n stoeltje, kun je nooit met z'n tweetjes weg (mocht je dat de shet aan willen doen Haha! ). Wat voor rem hoort er op zo'n karretje te zitten? Sorry voor alle vragen...Jullie horen het alweer, ik ben nog groen op mengebied dus ik zal me zeker goed laten begeleiden hoor maar ik ben me vast aan het inlezen en daar 'misbruik' ik nu jullie dus voor Haha! .

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: goede shetland wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 10:57

tweespan staat niet in de planning, heb maar 1 pony (ja, en een haf, maar om die nou naast elkaar te zetten Knipoog )