[AR] Minder belangstelling D+V?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Minder belangstelling D+V?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 16:16

Ligt het nou aan ons of neemt de belangstelling voor dressuur en vaardigheid nou af de laatste jaren? Onze menvereniging tracht elk jaar weer een D+V wedstrijd (officieel) te organiseren maar de laatste twee jaar hebben we niet meer als 6 aanmeldingen gekregen. Eerder rond de 30. Wedstrijd wordt gehouden in omgeving Appelscha/ Oosterwolde. Genoeg menners en verenigingen hier in de buurt. Wedstrijd stond aangekondigd op startlijsten.nl, KNHS kalender, kring kalender, Mensport en via vraagprogramma's die verstuurt zijn naar diverse verenigingen. Hoe kan het nou dat er zo weinig belangstelling is? Hebben meer verenigingen hier mee te maken?

(persoonlijk gaat mijn interesse ook niet uit naar D+V. Ik vind het persoonlijk veel werk om gepoetst en wel (tuig, kar, pony's) naar een wedstrijd te rijden met twee auto's om vervolgens 2 keer 10 minuten een proef te rijden)

janouk

Re: Minder belangstelling D+V?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:18

Het is bij ons ook lastig om een vol startprogramma te krijgen. Jammer, want ik vind D en V hartstikke leuk. Er worden ook weinig wedstrijden georganiseerd in onze regio.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:24

Ik probeer hier in de buurt juist D+V te starten, maar vind dat er weinig georganiseerd word(en wat er georaniseerd word juist net op die enkele dat dat ik niet kan...).

Morgen mag ik er weer aan geloven met die witte Lachen.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:13

bij ons in de regio west brabant organiseren ze 6 dressuurwedstrijden per jaar. Dit vind ik veel te weinig. D+V vind ik het beste voor de pony om te rijden. zo houd je hem soepel en allert. omdat ik met een welsh a rijd die nog goed op zijn conditie moet komen om veel marathons te kunnen rijden vind is d+v een goed alternatief om te rijden en dan zo tussen door een keer een marathon.

vind het jammer dat er weinig georganiseert word maar 14 july organiseert onze vereniging weer een d+v wedstrijd die ook voor de knhs telt.

ben zelf vanplan volgendjaar voor de knhs d+v wedstrijden te gaan rijden

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 00:23

Maar hoe kan het dan, dat er veel mensen zijn die aangeven dat er te weinig georganiseerd wordt, er geen aanmelding komen op een wedstrijd. Er is niks gebeurt in het verleden waardoor onze wedstrijd misschien minder populair zou kunnen zijn. Dit jaar hebben we weer gekozen voor een wedstrijd op woensdagavond. Twee jaar geleden liep dit wel prima. Op de zaterdagwedstrijd van vorig jaar kwam ook niemand.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:08

Noem jij 3 mensen veel mensen? En feit is dat er per wedstrijd maar enkele mensen meedoen, dan kan je wel nóg meer gaan organiseren maar dan komen er nóg minder mensen per wedstrijd.

De mensport veranderd, alles is nu gelijk getrokken en je ziet steeds meer mensen de overstap maken naar het samengesteld mennen. Deze wedstrijden komen er steeds meer en ook verspreid door het land, ook mede weer door de komst van de KNHS. En mensen rijden nu eenmaal niet ieder weekend een wedstrijd. Vaak komt het er dus op neer dat er 1x in de 1-2 maanden een SMW wordt gereden en in die tussentijd wordt er hooguit nog een keer een DV gereden. Maar dit is meer bijzaak dan hoofdzaak geworden. Bedenk daarbij dat je eigenlijk in een mum van tijd in de Z zit en je dan gewoon uitgereden bent.
Sowieso zijn er nooit heel veel DV-menners geweest. Als je hier in de buurt naar de wedstrijden keek, deden er wel altijd veel mee, maar het waren ook iedere wedstrijd precies dezelfde mensen.

Jammer maar helaas, veranderingen hou je niet tegen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:25

ja hier zie je ook eigenlijk wel op elke wedstrijd dezelfde mensen.

Maar hier worden er wel een aantal georganiseerd * telt even * eeuhmm iets van 6a 7x per jaar denk ik. en dan zijn er ongeveer tussen de 25 en 30 aanspanningen die meerijden. moet toegeven op de oefenmarathons is het drukker.