[AR] Gisteren voor het eerst zelf op pad geweest.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Gisteren voor het eerst zelf op pad geweest.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 08:20

Gisteren was het zover, De dag dat ik alles zelf zou doen.
Aantal weken meegereden en meegekeken met een ander paard.
Gister dan eindelijk, Met mijn eigen Paard, tuig en wagen.

Bandjes opgepompt, kar de rijbak in, Paard iongespannen, Ow ja, hadden we nog dat probleem met de broek, Die zat niet vast, doordat mijn staartriem erg lang gezet moest worden. Dat heb ik simpel op weten te lossen, , met een strotouwtje, Klinkt heel gek.
Maar als ik de broek op zijn staartriem leg, zit hij los, dus met het sto touwtje de 2 lusjes, waar de staartriem normaal doorheen gaat,maar nu niet omdat hij op zijn langste ingestelt stond, dus die lusjes aan elkaar gebonden.

prima oplossing, het is alleen geen gezicht, zal er vrijdag een foto van maken, want het is geen gevaarlijke oplossing.

Nou goed, eerst rondje droog gemend met tuigje op, daarna paard laten vasthouden, paard er voorgezet,en op het gemakje de kar aan hem vast gemaakt.

Dus ik opgestapt,en mijn groomie/bijrijder liep naast hem,
Wegstappen was toch even eng,met een zwaardere kar, als de marathon wagen waar hij mee "beleerd"is

dus tot 6 x toe zette hij een stap,en zodra de kar kwam stopte hij, dus even een tikje op zijn schouder met de zweep, en hij ging, Super!

dus een minuutje of 10 gereden in de bak om het sturen een beetje door te krijgen weer. voltes , slangevoltes, van hand veranderen,stukkie draven.

Ging prima, Dus wij de weg op. Want dat is makkelijker rijden als in de bak. (paard is bij het beleren wel op de weg geweest,alleen nog nier met mij)

Dat ging ook prima, ik was bang op het smalle weggetje,met aan 2 kanten sloten,maar hij was echt super braaf,
Auto's fietsers brommers, alles kon passeren, zelfs iemand op skeelers.
Hij is er normaal nooit bang voor, maar met de oogkleppen is hij wel iets meer onzeker.

na een rondje van een klein half uur,voornamelijk stappen, kwamen we terug op stal.
Het oversteken etc bij de drukke weg, was geen probleem moest wel 1x even op de rem staan,omdat we lang moesten wachtten,en toen stapte hij wel 3 passen naar links, dus dat gaan we oefenen, dat hij wel voor de kar moet blijven staan.

Nou het ging super, en daarom gaan we vrijdag het bos maar in met de kar, gewoon een ritje van een uurtje, lekker op t gemakje beetje stappen en draven, Galop is nog iets wat ik nog even mee wacht, tot ik zelf wat stabieler ben daarin.(en mijn eigen paard wat beter ken voor de kar)

Dus tot zover mijn verslagje van mijn 1e keer met mijn eigen paard voor de kar.

Caprice4evah

Re: Gisteren voor het eerst zelf op pad geweest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:34

had het natuurlijk ook gehoord van je hihi maar zeg het nogmaals, mar is gewoon een toppertje !! Haha! en ben apetrots op je.. veel plezier vrijdag en binnenkort ga ik mee Haha! Haha!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:49

Ik zei het toch!!!
Marlinero is gewoon een toppertje Haha!
En heel dapper van jou hoor!!! Mijn stoere slettie Knipoog

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:52

Gaaf zeg, zal een heerlijk gevoel geweest zijn!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 15:38

zo, dat klinkt goed snackie, super dat het zo lekker ging!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 16:06

Ben er ook erg blij mee,
Voor moirgen minder zenuwen, om de 2e keer te gaan mennen, Ben erg benieuwd, voel nu wel al wat zenuwen opkomen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 16:31

Was ik weer!

Ging weer best goed, het was te warm voor het bos,en hebben het bij een klein rondje gehouden, een stuk waar hij nog nooit geweest was.

Nou goed, opgetuig buiten de bak(vorige keer erin)
Opgestapt, erf afrijden,geen probleem. smalle weg tegenliggers, ging goed,drempel!
Drempel!!!!! o god dacht marlon,daar ga ik niet overheen,en bij groomie moest hem begeleiden..
Putdeksels?PUTDEKSELS DIE BIJTEN! dus allemaal excuses, langs de huizen, laatste drempel, weer vervelend, zweep erover, en klaar.
Ow daar kwamen 2 witte strepen op de weg. OHZ was hij er al eens overheen gesprongen.
Vandaag dus ook! ik lag helemaal dubbel!groomie schrok nogal.
Einde van de weg weer 2 van die strepen,.maar ik was hem voor,en hij had de tik al te pakken,voordat hij weer kon springen.Dus hij bedacht zich ook maar,
oversteken ging goed.
Bushokje was eng. park ingereden, mensen met rolstoelen!
ROLSTOELEN?? ROL BEROERTE! gekke knol!
ja ik zat goed te zweten, dus met een lus terug gereden
bushokje was niet eng. weer terug oversteken, strepen op de weg, dus weer een tik ,en hij huppelde er overheen. die andere strepen ook tikje bij,en het ging prima.

maar dan weer die putdeksels..oeioei!

op naar stal in een ferme draf.
maar vond dat ik nog wel even in de bak kon rijden, dat vond marlon ook,want die galoppeerde meteen aan.
ik lag helemaal dubbel Nagelbijten / Gniffelen
was zo melig, In de bak durf ik goed te rijden.

in de andere bak(rijbak) heb ik met de kar er nog achter uitgestapt

daarna onder de warme douche, 2 scheppen slobber en weer het land op.
Ben enorm trots op mijn kanjer!!

Woensdag gaan we met de groep naar het bos.
Normaal zijn het 2 wagens, ik word de 3e.
En ik vraag wel of ze nog rustig willen rijden.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:39

Klinkt grappig en ook een beetje bekend...Strepen op de weg of nog erger stoepkrijt! iig heb je goed doorgepakt volgens mij.
Met andere pony's erbij zal het misschien allemaal minder "eng"zijn en daar leert je pony van. Nog heel veel menplezier Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 16:41

Dank je!
Ik was zelf doornat van het zweten,maar gelukkig kan mijjn groomie ook goed praten, dat ik niet zenuwachtig zou praten tegen hem.

ik kon ook niet boos op hem zijn,want het is allemaal anders met die oog kleppen,

Woensdag lopen we lekker achter de andere 2 aan,en de 3e volgt meestal vanzelf