Dit is de kar in huidige staat (let niet op de baggerkwaliteit van de foto's):

Ik wil in ieder geval "iets" doen met de planken aan de voorkant. Misschien een schot uit 1 geheel, en dan een mooi motief erop verven? Of het hout weghalen en er 2 stangen tussenlassen? Denk dus aan zoiets:

Zou het mooi zijn om de velgen wit te maken? Of een andere kleur? Ik hou wel van een beetje opvallend, maar misschien is geel weer een beetje TE. Denk eigenlijk ook niet dat ik er de tijd voor ga vinden om de spaken met zo'n gradient te gaan oververven, dus het zal wel 1 geheel worden.
Oja, er komt een schimmel voor te staan, dus het moet wel een beetje bij een wit paard passen qua kleur

Tot slot nog een paar praktische vragen.
1. Ik krijg het plaatje bij de velgen met geen mogelijkheid eraf??? (Dus het middenstuk, waar de spaken bij elkaar komen zeg maar). Ik zie ook geen schroeven oid zitten. Iemand enig idee hoe dat zou moeten werken???
2. De zwenk klappert nogal los van zichzelf, de vorige eigenaar heeft dat provisorisch gedempt door er een spin tussen te hangen (jawel, zo'n ding wat je op je bagagedrager gebruikt). Als je goed kijkt kun je hem op de 2de foto zien zitten. Het scharniert allemaal super hoor, het is puur iets dempend. Hebben jullie hier een andere oplossing voor???
3. We gaan de hele zaak nu echt eens goed schoonmaken, weten jullie hoe je het beste de draaikrans goed kunt reinigen? En welk vet gebruiken jullie om de draaikrans etc daarna weer helemaal in te vetten?
4. Hoe kan ik controleren of de remschijven nog in goede staat zijn? Kar remt prima hoor, maar dit is een mooie gelegenheid om alles eens echt goed na te kijken.
5. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? Hebben jullie nog handige tips? Hebben jullie nog leuke ideeen? Ik hoor het allemaal graag!!!
Alvast bedankt