Omdat onze haflinger een (bijt)wondje op zn rug heeft, precies onder de staartriem waar de culeron begint, vraag ik me af of ik tijdelijk zonder staartriem zou kunnen tweespannen. Of kan ik er beter een stuk zeemleer omheen werken...
Het kan wel, maar ik zou een schapenbontje of een stukje zeemleer gebruiken.... deden wij ook tijdens de marathon wedstrijden.... en is het wondje te groot dan even niet rijden
ik rijdt ook zonder staartriem 2span. Bij mij omdat 1 pony heel driftig met haar staart blijft zwiepen, zodra ze gaat zweten bij de culeron. nu heeft ze nergens last van. Het gaat prima zo! (ben wel van plan om over een tijdje het weer te gaan proberen hoor, ze moet er maar aan wennen)
dat gaat prima hoor. 1 van mijn pony's heeft echt totaal geen schoft en had een tijdje een gekneusde staartwortel, toen had ik ook niet veel keus en het ging super.
De paarden die ik bijrijd lopen ook altijd zonder staartriemen in tweespan.. Gaat prima! Maar dat had je vast ook al doorgekregen van de rest hierboven