[AR] Goed karretje?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_W

Goed karretje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 20:12

Hoi,

Ik ben een vriendin van Linda (alweer Tong uitsteken ) en ik wil even wat weten :

Ik heb op Marktplaats een kar gezien waar op dit moment een haflinger voor staat. (ik heb zelf ook een haflinger) Het is een marathonwagen op 23 inch luchtbanden. Rondom bladveren, rondom schijfremmen en alles in goede staat. (volgens de advertentie) Er zit bij een tuig, incl hoofdstel en leidsels. En een zweep..
Het kost bij elkaar 1500 euro, zou dit een goede koop zijn?
Ik neem uiteraard eerst iemand mee die er véél verstand van heeft zodat hij zou kunnen kijken of het een goed wagentje is..
Maar ik wil zijn tijd niet verspillen dus vraag ik hier even of het een goede koop zou zijn of niet..?

Alvast bedankt!

Groetjes Thalita

Anoniem

Re: Goed karretje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:14

heb je een foto en een link naar de atvertentie

Linda_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 20:17

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:27

Zo Lin! Het ziet er iig wel mooi uit Lachen

Wens Thalita maar veel succes met Hope! Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:34

Op zich ziet de wagen er goed uit inderdaad. Kan er verder niet zoveel van zeggen vanaf hier.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:35

Ik vind het ook een degelijke wagen voor zover je van een foto kan beoordelen. Neem inderdaad iemand mee als je gaat kijken. Ik denk dat je helemaal niks te veel betaald als alles is zoals de adverteerder beweerd.

Ik denk trouwens dat veel bokkers hier op AR een voorbeeld aan je kunnen nemen. Veel succes ermee!

Linda_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 21:40

Al weer bedankt voor de reacties Haha!

Zelf zie ik alleen dat het karretje heel mooi is Bloos Verder heb ik er (nog?) niet zo veel verstand van..
Ik ken een man die wel mee zou willen gaan om te kijken en hij ziet werkelijk álles Tong uitsteken Maar hij heeft het heel druk en ik wil zijn tijd niet verspillen, anders wil hij straks nooit meer met me mee ofzo Bloos

Het tuig, waar moet ik daarbij op letten? Ik hoop trouwens dat het een borsttuig is, want een gareeltuig wil ik niet.. Tong uitsteken

Ik heb ergens gelezen dat ik het leer moet "vouwen" en als het dan scheurt is het sowieso niet goed, en het mag niet hard/stroef zijn.. wat nog meer?

Heel erg bedankt alvast! Lachen

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:43

Het wagentje ziet er echt goed hoor, zoals ik het vanaf de foto kan zien dan. helemaal voor die prijs.
Let op bij het tuig, dat het goed past en geen slijtplekken vertoont,soepel is. Heel stug tuig duidt vaak op slecht leer.

Linda_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 21:47

Sumic dankjewel! Het tuig wordt nu gebruikt bij een haflinger.. Zelf heb ik ook een haflinger dus ik denk dat het wel moet passen, en anders kan ik het denk ik nog wel verstellen ed?
Bedankt voor de tips! Lachen

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:22

Het ziet er zo vanaf de foto goed uit en de prijs lijkt me ook helemaal niet verkeerd. Een ervaren iemand meenemen is hoe dan ook verstandig lijkt me. Knipoog

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 00:15

kijk goed naar de remmen van dit type koets, daar werden af fabriek slechte remmen gemonteerd. Ik ken persoonlijk een importeur die zelfs bij een nieuwe koets de remmen er af sloopte en er remmen van een daf opbouwde om eidelijk van het gezeur af te zijn.

groetjes roy