Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

wereldhummel schreef:We oefenden het wel bij onze paarden, maar niet echt dat ze het door en door kenden, mede omdat ze niet alleen voor de marathon werden gebuikt, maar ook voor trouwerijen en volgkoetsen.
En aangezien er vaak overlegd werd waar we heen moesten/ zouden gaan, is dat net als wat JoyCiej007 zegt niet echt handig als ze dan meteen afslaan
Inderdaad ja. Ik oefen wel eens wat met kegeltjes oid, en waarschijnlijk in de toekomst ook wat meer wedstrijdjes e.d. maar we zijn ook vaak toch gewoon op rit in de natuur, en dan helemaal op voor mij redelijk 'onbekend' terrein (ik verken graag vaak nieuwe route's, heb een heeel scala aan 'vaste route's, maar bedenk iedere keer weer iets leuks) en als je dan overlegt, tsja, dan zit je maar zo tegen een boom aan
Echwel schreef:Denk je nou echt dat de paarden het verschil niet
weten tussen een ritje en een wedstrijd.
Zelfs het verschil dressuur marathon weten ze.
Zodra ze op vreemd terrein zijn en ze krijgen peeskappen om
dan weten ze dat het marathondag is..
Gewoon een kwestie van ervaring

laura2span schreef:Ik riep dat altijd vooral voor mijn groom.
wil nog wel eens de route op rit vergeten, of onze zorgvuldige, uit het hoofdgeleerde route van speel uw spel. Dan ben ik in de ring en vergeet ik de helft weer
Nog geen marathon gereden, maar wel vaardigheid en speel uw spel, waarbij het erg goed van pas kwam. Idd niet dat de pony precies weet waar ie heen moet, maar hij is er meer op voorbereid en dat stuurt nog net even makkelijker dan.
want dan denkt ze te mogen galopperen. Zo'n stom foutje van mezelf om dat te gebruiken