[AR] combi-tuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

combi-tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:15

Na het behalen van ons dubbelspanbewijs, ondanks of juist dankzij de wrede manier van lessen bij dhr. Monhemius ( Haha! ) is het zover, de fjordjes gaan in de 2pk-modus voor de wagen!

Tuig en wagen waren reeds al in het bezit van ondergetekende, maar vandaag zijn we begonnen met slepen van de ene. Nu heb ik dus een dubbelspantuig wat net aan past.
Dus ik zit er stevig aan te denken om mij toch maar eens te verdiepen in een combi-tuig, echter de enige die ik kan ontdekken, is van Ideal. Op zich ben ik niet zo'n enorme fan van Ideal, vind ze wat grof, de tuigen en niet zo heel mooi afgewerkt.

Maar, in principe moet je disselriem-ogen hebben, stopriemen, en het schoftje moet dragend kunnen zijn. Aangezien ik nu leer voor zadelmaker, vroeg ik mij af, of ik mijn huidige tuig niet zelf kon ombouwen tot een combi-tuig. Ik ben nogal gehecht aan mijn huidige tuig... nl..

Buiten dat om, zijn er nog andere merken die combi-tuigen maken, behalve de niet-portomonnee-toereikende VanDerWiel tuigen?

Einam

Re: combi-tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:25

Ideal heeft combinatietuigen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:03

Bitch schreef:
Dus ik zit er stevig aan te denken om mij toch maar eens te verdiepen in een combi-tuig, echter de enige die ik kan ontdekken, is van Ideal. Op zich ben ik niet zo'n enorme fan van Ideal, vind ze wat grof, de tuigen en niet zo heel mooi afgewerkt.

Einam schreef:

.......

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:49

Volgens mij hebben zilco en kieffer ook combinatie tuigen.
Laatst bijgewerkt door ZEJA op 01-04-07 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 22:13

Naar Kieffer heb ik al gekeken, en nites gevonden..en Zilco is niet echt goedkoop.. en dan is het niet eens van leer..

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 22:47

Zaterdag ga je leer snijden voor het hoofdstel en krijg je gewoon huiswerk mee!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 23:23

Kieffer kun je bij Letty vinden, is een geheel nieuw tuig

Einam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:08

Bitch schreef:
Bitch schreef:

Einam schreef:

.......

Sorry, niet gelezen, last van een zonnesteek ofzo Bloos Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:55

De nieuwe kunststof tuigen van Kieffer (bij Letty te koop) zijn er ook in combi uitvoering.
Wij zitten er ook hard over te denken om zo'n combi tuig of gewoon enkelspantuig te kopen.
Een poosje geleden zijn we wezen kijken daar en die tuigen zagen er heel goed uit vond ik.
(ik heb ze hier volgens mij in een folder staan, dus als je eerdaags nog in de buurt bent...)

Gefeliciteerd trouwens met je tweespanbewijs! Pling

nu ik nog... Cool

[edit: tuig staat niet in de folder, combituig staat wel op de site, maar ook niet echt heel goedkoop...]

site: http://www.letty.nl/nl/catalogus/20/115/Tuigen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:51

Co Pater maakt alles precies zo als jij het wilt hebben, dus ook combi tuigen. Dit zijn kunststof tuigen.