Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BlackDevils schreef:Maak eens een zeempje om je bit, doe de kinketting een gaatje losser en leidsels in de bovenste sleuf. Beginnen met stappen en heel zacht spelen met het bit tot ie na begint te geven. Nooit kracht zetten op het leidsel. Wanneer ie omhoog wil komen alleen je hand proberen te sluiten. Je moet met je handen net doen of je een kuikentje er tussen hebt. Wanneer dit goed gaat kun je voorzichtig aan proberen te draven. Komt ie omhaag, dan weer terug naar de stap en opnieuw beginnen.
Succes!
miriamrocky schreef:dit doet die dus
als die dus dit doet doe ik meteen me handen overdreven naar voren
dit was in een oefening van stap naar draf dat die ze hoofd gewoon laag moes houden
Dit doet die niet altijd maar dan weer een week heel erg en dan weer hele poos niet
en 9 van de 10 is het in het begin van de rit dus als je 20 minuten gereden hebt word het steeds beter
miriamrocky schreef:Je collega rechts op de foto heeft 't zelfde probleem. Van wie heb je les?
BlackDevils schreef:miriamrocky schreef:Je collega rechts op de foto heeft 't zelfde probleem. Van wie heb je les?
BlackDevils schreef:Feit is dat een paard/pony na een kwartiertje tot hlaf uur minder gevoelig word in de mond en dan minder verzet zal geven.
Ook vind ik dat beide rijders bij MR nogal gespannen er achter zitten. Wanneer je je handen iets meer naar voren plaatst en dus minder dicht bij je buik dan zit je meer ontspannen en ben je vanzelf iets nagevelijker.
miriamrocky schreef:Op de foto, s kan dat nog wel is kloppen van het gespannen zitten dit was 1 van de eerste lessen buiten en waaide nogal en we rijden daar allemaal met jonge paarden
JoyCiej007
Uit jou verhaal maak ik op dat je pony bang is en heel onrustig Die van mij is opzich heel rustig maar in begin wil die gewoon te graag en vertont dan dit beeld
Ik heb gister met hem geoefend aan de lange lijnen en heb hem geen leidsel gegeven toen die het dee toen kwam die 2 keer omhoog en daarna niet meer
Maar heb dan het idee dat ik erg streng ben in zijn mond