[AR] Foto's Arreslee/show-hoofdstel, Advies gevraagd! *Spoed*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Foto's Arreslee/show-hoofdstel, Advies gevraagd! *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 15:05

Gister heb ik een Arreslee-hoofdstel en nog wat onderdelen gekocht voor Tom.
Er waren 3 hoofdstellen waarvan ik degene die ik het mooiste en netste afgewerkt vond gekozen heb. Deze had echter wel de grootste en 4kante oogkleppen

Ik wil het hoofdstel gaan gebruiken voor enkele malen, bv tijdens ringsteken o.i.d. Niet als dagelijkse training, omdat het aardig wat weegt en vind dat zoiets speciaal moet blijven.

Echter nou heb ik vandaag het hoofdstel gepast en het zit niet helemaal optimaal.
Het bit hangt te laag maar daar kunnen gaten bij in, dus dat is het probleem niet.
Echter zit ik met de oogkleppen, deze zijn nogal groot en hangen relatief laag. Ze zitten niet zoals het hoort 1/3e boven het oog en 2/3e onder het oog.
Ik kan ze helaas niet hoger doen, dat past niet meer.

Nou vraag ik dus advies, moet ik het hoofdstel terug brengen (3 kwartier rijden) en voor een andere gaan met kleinere oogkleppen, die minder mooi is ?
Of kan het voor die paar keer wel met deze ?
Ik vind het een heel mooi hoofdstel en moest ik 'm weg doen is dat met pijn in mn hart, maar het moet natuurlijk wel veilig en prettig blijven voor Tom.

Wat zouden jullie doen ?

Bij deze foto's, het bit zit wat raar want dat had ik even tussen de gespen geklemd om te kijken of dat nog zou gaan passen met gaten erbij, dus daar niet op letten, alles wat jullie daarbuiten zien wat niet goed is hoor ik graag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Link naar de andere hoofdstellen die die man nog heeft: (3e foto van de advertentie )

http://dieren.marktplaats.nl/rijtuigen- ... -tuig.html

Die oogkleppen zijn iets kleiner en er zit een golfje in, daarbij zitten daar 3 rijden ijzer, op mijnes 4...

En nog even ander vraagje, ik heb dit bellen-onderdeel ook meegenomen,
Afbeelding

zowel de verkoper als ik wisten niet precies hoe of waar het bevestigd moest worden maar ik vind er wel iets op dacht ik. Heb t nu even voor het idee om Tom's nek gehangen zoals je hier kan zien
Afbeelding

maar volgens mij is dat niet de officiële plek. Ik vermoed dat het met een gareeltuig te maken heeft, maar ik denk ik vraag het hier even. Het is niet zo'n lange band met een gespje in het midden ( waarvan ik vermoed dat het ergens aan het gareel zou moeten bv )

Tom vind het wel prima om zn nek, maar ik zou 'm natuurlijk liever hebben waar het hoort.

Alvast bedankt voor de reacties, ik heb het liefst z.s.m reactie op het hoofdstel, want als dat absoluut niet kan zo, dan kan ik 'm vandaag nog terugbrengen

BlackDevils

Re: Foto's Arreslee/show-hoofdstel, Advies gevraagd! *Spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:10

Stap dan maar vast in de auto en begin maar te karren.
Dit hoofdstel is een paar maatjes te groot.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 15:13

Het complete hoofdstel ? Of de oogkleppen ?
Want ik zit namelijk te denken of ik niet met die andere hoofdstellen de oogklepriem kan wisselen, als die man dat goed vind natuurlijk...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:15

ik vind het hoofdstel eerlijk gezegd wat grof voor dat kleine shetten hoofdje...
die oogkleppen zijn wel erg groot... nog niet eens zozeer dat ze op de verkeerde plek hangen, maar de grootte...
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 25-02-07 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:18

Dat zou misschien kunnen maar vaak wijkt het beslag wel af.
Je kunt beter gewoon een passend hoofdstal meenemen en daarmee vergelijken.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:24

De keelriem mag losser, en de neusriem mag volgens mij wel wat hoger. De oogkleppen gaan denk ik wel zo, maar volgens mij zit je bit niet goed. Maar ik weet niet zeker over die neusriem, maar die mag volgens mij ook nog strakker. Dus misschien idd kijken voor ene kleinere, of een ander hoofdstel..
Groetjes, mij

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 15:29

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Het bit zit idd niet goed, dat zei ik in mn beginpost al, dat komt omdat ik die vast had geklemd tussen de gespen, daar zouden eventueel nog gaten bij kunnen/moeten.

Keelriem mag idd losser, dat kan ook.
Neusriem zou strakker kunnen, zitten nog gaten.

BD; het beslag is van alle hoofdstellen hetzelfde, alleen heeft de een net een andere klepel dan de ander, en weer een volgende heeft rondjes met ruitjes i.p.v alleen rondjes bv.
De oogkleppen van de andere zijn kleiner, tsja stom dat ik daar gister niet aan gedacht heb maar dan wil je alleen maar de mooiste even op dat moment

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:34

dat snap ik... ik zou gewoon even terug gaan en kijken of er een hoofdstel is wat in verhouding gewoon wat kleiner/fijner is...

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 15:44

De andere hoofdstellen zijn qua leer e.d niet fijner, alleen iets korter en de kleppen zijn kleiner dus. De dwarsstukjes van de neusriemen staan wat verder uit elkaar, dat is iets wat mij dan weer minder lijkt omdat daar Tom's neus te smal voor is denk ik. Dat was ook een reden dat is deze koos, omdat deze stukken dichter bij elkaar stonden

Hmz.. moeilijk zeg Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 20:49

´K heb besloten om het hoofdstel idd terug te doen, en de andere, kleinere mee te nemen.
Ik mag wel van dit hoofdstel de pluim met belletje afschroeven en ruilen met die andere, gezien ik deze pluim mooier vind. Dat was geen enkel probleem zei hij, toffe gast.
Dus deze gaat weer terug, en ik neem van de week een andere mee. (Zou vandaag maar heb erg last van buikpijn en mocht wel later deze week)

Bedankt voor de reacties en overtuigingen Haha! Anders heb je al gauw zoiets van :"ach kan wel", maar als je nog net even dat duwtje van anderen krijgt die verder kijken dan het mooie alleen, makt dat je toch weer even realistischer.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:16

Wat fijn dat die vent er geen probleem in zag Haha! Ben benieuwd naar die andere Lachen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:33

He, je bent bij mij in de buurt geweest
Ik had de advertenties gezien, leuk spul heeft hij

Ik heb wel vaker iemand met zo'n bellenriem om de hals zien rijden. Wel even oefenen met Tom. Ik heb ooit wel eens bellen aan het schoftje gehangen rond kerst en mijn pony ging als maar harder.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 22:51

Ja ik was bij je in de buurt. Poosje terug reden we dóór Appelscha ( opweg naar speelstad Oranje ) en toen moest ik ook ff aan je denken Knipoog
Ja hij heeft erg leuk spul, hij had nog veel meer maar heb me ingehouden ( o.a gareel met beslag en pluimen.. kwijl )

Dus wel om de hals, ja er zat zo'n vaag gespje aan waarvan ik gene idee had waar ie aan moest, die andere 2 die hij had hadden dat gespje niet maar ik had het idee meer te kunnen met eentje waar wel een gespje aan zit, dan kan ik 'm met een riempje aan het schoftje bevestigen, zonder gesp is het 1 keer pony met hoofd naar beneden en hij heeft 'm in zn nek Haha!

Ja ik ga het zeker oefenen tegen de tijd dat ik het ga gebruiken, hij gaf er nu aan de hand niks om met lopen, en als ik er even goed hard mee rammelde keek hij ook niet raar op ( Bas wel, spanneeeund! Tong uitsteken )
Maar voor de kar in een vlotte draf is natuurlijk ff anders Knipoog

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:54

ik vind het er heel cool uit zien!
het hoofstel is wel wat aan de grote kant, maar bij mijn pony's was het ook zo. ik heb er wat kleine dingen aan aan laten passen bij de zadelmaker en nu past het redelijk (maat mini is namelijk de kleinste maat).

amandatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:55

Ziet er leuk uit Lachen

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 07:20

Het bellentuig zoals ik dat ken hoort idd om de hals zoals die zit. Maar dan eigenlijk met de sluiting naar boven. Waar dat extra gespje dan voor dient zou ik ook niet weten. Misschien is er toch nog een andere plek waar het zou horen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:15

Ik neem aan dat je de extra sluiting dmv een riempje moet verbinden aan het schoftje (dus dan moet hij andersom) zodat hij op zijn plek blijft liggen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 19:50

Ik denk dat ik zelf al weet waar het gespje voor dient, ik zie in zijn advertentie namelijk ook nog een voorstukje/tuigje met embleem. Vermoed dat dat aan de bellenriem moet en dan tussen de voorbenen door aan de singel bevestigd. Zal eens kijken als ik er van de week langs ga of mijn vermoeden juist is.