[AR] Formaat wagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vickelientje

Formaat wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 18:10

Ik ben vandaag weer gaan kijken voor m'n nieuwe wagen... nu vraag ik me heel erg af of deze niet te hoog is. Dus ik heb er een foto van gemaakt, met pony er even los voor, om een beeld te krijgen.
Ben erg benieuwd naar meningen... Lachen De wagen is straks met name ook bedoeld voor 2span!
Eén van de foto's heb ik bewerkt (heel knullig, maar om even een beeld te krijgen) en daar heb ik het voorschot al iets lager gemaakt. Dat is sowieso de bedoeling. En achter komt er een extra stukkie aan de trede vast, omdat het anders te krap wordt. Dan oogt de wagen achter ook meteen wat langer.
Verder komt er 1 bokkussen op in het midden, zoals op de foto. Ik vind dat zelf wel mooi zo op dit smalle wagentje.
Ik vind het vreselijk moeilijk om te beoordelen, omdat ik graag wíl zien dat het past Knipoog
Wat vinden jullie ervan...??
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BlackDevils

Re: Formaat wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:30

Ik ben even zo vrij geweest om je foto te bewerken.
Hij lijkt inderdaad te hoog (naar mijn smaak).
Misschien kun je m nog iets aan laten passen door de assen op de veren te zetten en een kleiner/lager bokkussen te nemen?
Afbeelding

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:36

AfbeeldingIk zit niet veel lager hoor..
Je kunt evt het kastje waarop het bokkussen zit iets lager laten maken

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:10

Mijn mening is dat ie toch wel wat te hoog is in verhouding met de pony! Heb je er een geveerd bokkussen opzitten of zo'n simpelere ongeveerde? Die ongeveerde zijn meestal toch wel wat lager.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:15

Ik vind hem voor het mooie ook net te groot tonen eigenlijk...

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:42

ik vind de verhouding ook niet helemaal juist ogen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:04

Ik vind hem voor het oog ook niet helemaal mooi.

Zelf vind ik dat zit hoogte ongeveer even hoog als schofthoogte moet zijn. Dat vind ik zelf wel een redelijke richtlijn (voor mijn pony's is dat ong 100/105 cm, heb er meerdere pony's voor staan).

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:32

Ik zit ook vrij hoog op mijn wagen maar ik vind dit wel prettig om een beetje overzicht te houden
Ik denk dat als je twijfelt je het niet zo moet doen maar hem iets lager moet nemen. Waarschijnlijk blijf je er anders mee zitten en krijg je er alsnog spijt van.
Naar mijn idee is jouw bokhoogte wel goed maar het voorschulp is erg hoog.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 23:51

@BD; het was eerst ook idd de bedoeling om de wagen in z'n geheel wat te laten zakken, maar nadat we er beter naar gekeken hebben, bleek dat dit geen mogelijkheid is. Helaas. Of we moeten de achterstep heel raar hoog willen, maar dat ziet er niet uit.
Mooi armpje heb je me gegeven trouwens Knipoog Tong uitsteken

Kastje weg of lager maken onder het bokkussen was mij idd eerst ook nog aangereikt als mogelijkheid, maar dan heb ik meteen heel veel minder beenruimte. En die ruimte heb ik wel nodig. Ik zat nu met het bokkussen al erg ver naar achter, dus dan zou ik nog verder naar achter moeten, en dan valt m'n groom van de wagen. Beenruimte groter maken, zou het model van de wagen uit z'n verband rukken. Dus dat gaat helaas ook niet lukken.

@judithM; is een gewoon bokkussen, dus kan al niet lager of kleiner..

@Napie; voorschulp zou ook lager gemaakt worden, zoals ik heb weggewerkt in de bovenste foto. Dan vind ik het zeker niet te hoog.
Ik heb zelf ook m'n twijfels over de hoogte van de bok...

Bedankt voor jullie reacties!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 09:32

Ik vind hem ook iets te hoog ogen. En omdat de wagen ook vrij kort is lijkt hij nog hoger denk ik.
Moet zeggen dat mijn wagen ook maar een heel klein stukje lager is, maar een stuk langer waardoor het anders toont.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 10:02

viola schreef:
Ik vind hem ook iets te hoog ogen. En omdat de wagen ook vrij kort is lijkt hij nog hoger denk ik.
Moet zeggen dat mijn wagen ook maar een heel klein stukje lager is, maar een stuk langer waardoor het anders toont.

Ik neem aan dat je dan nog een andere wagen hebt dan je sulky en die bedoelt??

Ik heb besloten om komende week nog een andere wagen uit te proberen. Dat wordt deze >>
http://dieren.marktplaats.nl/rijtuigen- ... ySZQ%3D%3D
Eens kijken hoe dat staat en rijdt Lachen

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:17

Ik heb nog eens goed gekeken naar dat wagentje waar het hier in dit topic over gaat maar eigenlijk vind ik de hele wagen in slechte verhouding!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:54

Vickelientje schreef:
Ik neem aan dat je dan nog een andere wagen hebt dan je sulky en die bedoelt??

Ja sorry, er staan natuurlijk alleen foto's van mijn sulky nu online. Deze wagen bedoel ik:
Afbeelding
Is natuurlijk niet een wagen waarmee je wedstrijden gaat rijden. Als je een sportivere wagen wil kom je natuurlijk al gauw bij wagens die korter zijn.
Die andere wagen van marktplaats vind ik er meteen een stuk leuker uitzien met die bankjes. Is toch een beetje meer wagen als je begrijpt wat ik bedoel.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:06

Die wagen in de link ben ik ook wel erg benieuwd naar. Die staat ook op mijn 'verlanglijstje' Knipoog. Heb ze al irl gezien, maar nog niet met een pony er voor.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:33

viola schreef:
Afbeelding

Ik vind het een beetje een slagschip naar de verhoudingen...

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 15:10

Viola; ik vind eerlijk gezegd jouw wagen te groot. Dan met name de breedte en de lengte. Qua hoogte vind ik het wel kunnen, zo vanaf deze foto te zien. Met bokkussen (want je zit zonder vlg mij?) zou het wel te hoog worden denk ik.
Ik wil zelf niet een te lange wagen. Die ruimte heb ik niet nodig, is alleen maar extra gewicht en ik vind het niet mooi. Maar een beetje 'kont' mag ie wel hebben Haha!
Bedankt voor je foto Knipoog

@Dennis; nog even geduld en dan heb ik dus wrs een foto met mijn pony ervoor... ik ben ook erg benieuwd hoe dat eruit ziet. Zal hem hier plaatsen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:12

Ik vind de wagen uit de link ook errug mooi
(vooral de kleur kussens)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:59

Ik zou zelf, mocht ik in de toekomst een nieuwe wagen kopen, volgende keer ook een wat kleinere wagen kiezen hoor (korter, smaller en eigenlijk ook liefst iets lager Haha! ). Zoals bv die in jou link, die vind ik heel mooi kwa verhoudingen. Ben benieuwd hoe die is met pony ervoor.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:19

die eerste wagen past er niet zo bij nee, vind persoonlijk de achterkant ook niet mooi.. ook niet zo leuk om daar te staan denk ik. (vooral met mijn schoenmaat Tong uitsteken )

2e wagen zou ik zelf liever mee rijden. bekleding past ook beter bij lotje Haha!

kwa zithoogte is het natuurlijk wat je zelf fijn vind, de ene zit liever wat hoger, de ander wat lager.

als je je nieuwe wagen heb kom ik weer een keertje kijken hoe het gaat Haha!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 18:36

Vandaag was het al zover! Ik heb een proefrit gemaakt. Ben zelf helemaal weg van het wagentje, maar jullie mening is van harte welkom! De kleur wil ik precies zo houden eigenlijk. Vind het erg chique Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die trede kan er achter nog af. Ziet er mss wat sportiever uit...?
En ik vraag me af of ik de bankjes mss iets moet inkorten. Er kan nu precies een hele dikke kont op Vork dus zou mss 5 cm korten kunnen...
Bokkussen kan verschuifbaar gemaakt worden naar het midden.

En..??

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:24

Go jij! Go jij! OK dan! Go jij! Go jij!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:31

Geweldig
Vind deze een stuk beter en kleur past ook perfect bij je pony

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:40

Erg mooi!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:18

Een erg mooie wagen Aline!! Kleuren passen ook gaaf bij Lotje!

Die bankjes zou ik zo laten. Die lengte misstaat absoluut niet en ik denk ook niet dat je hier last van gaat hebben. Je wagen is toch al kort zat.
Dat treedje, is dat niet heel simpel te plaatsen/af te halen? Ik denk namelijk dat het voor je groom wel lekker is die paar cm meer. Dan zou je het voor een proefje altijd nog eraf kunnen halen als je je er heel erg aan stoort.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:24

Om heel eerlijk te zijn: een hele mooie wagen, mooi kleurtje, goede verhoudingen. En de bankjes zou ik niet laten inkorten, je groom kan eventueel makkelijk zitten. Jij kan lekker in het midden zitten, is geschikt voor tweespan, goed gewicht (zelfs nog lichter dan die andere): alles bij elkaar vind ik het een heeeeeeeeeel leuk wagentje Cool .