ik weet niet of ik het hier mag vragen maar hier zitten de meeste kenners. ik heb een karretje op het oog voor mn shet ik ga zaterdag kijken. Dit zijn ongeveer de maten 1.30 bij 1.80. Van as tot as is 1,3m, hoogte is 1,45 m. het is een 4 wielig karretje op luchtbanden. zou hij dit aankunnen?
heb je misschien ook een foto van het karretje of iets wat er op lijkt is toch een beetje makkelijker te beoordelen de hoogte lijkt me ook wel wat fors met je shet
maar een foto lijkt me toch makkelijker beoordelen
Dat is moeilijk te bepalen, het ligt er namelijk helemaal aan wat voor wagen het is en hoe zwaar. Kijk is het een licht concourswagentje dan weegt het niks, maar als je een zware houten recreatiewagen hebt weegt een stuk meer. Ik denk dat een wagen voor een shet niet meer als 100 kilo mag wegen. Je moet ook goed kijken naar wat voor een wielen er onder zitten, zijn het kruiwagenbandjes maakt het al een stuk zwaarder trekken in de bak, spaakwielen zijn daarentegen veel lichter te trekken. Aan de afmetingen te zien lijkt mij de wagen vrij hoog, het moet er natuurlijk ook kwa gezicht een beetje goed uitzien. Ik heb de maten van mijn kar even niet bij de hand, anders kon ik een beetje vergelijken.
Ik zit nog eens goed te kijken naar dit karretje maar daar hebben ze een ongeluk mee gehad. Wiel staat scheef en houten voortrein is afgebroken. Ik zou zeggen op het paasvuur ermee... Zelfs aan oud ijzer zal ie niets opbrengen.
Het enige positieve eraan is het lamoen (voor een fjord oid). Alleen moeten de uiteinden nog uitgebogen worden.
bedankt voor de reacties. 0mdat het een opknapper was leek het me wel wat ze hadden gezegd dat een shet ervoor kon maar ik twijfelde heel erg vandaar dat ik het hier even vroeg.
ik ga gewoon verder zoeken naar een ander karretje.
ik heb nog een optie maar die is eigenlijk boven mn prijsklasse.
Ik zou nog een tijdje doorsparen Ook die tweede wagen vind ik persoonlijk niks. Ik heb ook wel zoiets gehad voor mijn shet van 1,10m. Met twee volwassenen erop (a 60 kilo/stuk) trok hij zich een ongeluk ook al op de weg. We hebben toen de assen en wielen vervangen maar dat was ook al rond de 500 euro aan kosten.
Kijk naar een wagen met een maximaal gewicht van 150 kilo. Breedte maximaal 1,25 maar iets smaller kan ook (niet smaller als een meter, dan wordt hij onstabiel) Bokhoogte rond de 90 cm. Lengte van de wagen maakt niet zoveel uit. Lengte lamoen is belangrijker. Vraag gewoon bij informeren wat men ervoor heeft gehad en wat ermee gedaan werd. Zeg niet van te voren dat jij een shet heb. Mensen zijn vaak bereid je te bedriegen om maar van hun karretje af te zijn. Dat zag je bij de eerste. Belachelijk dat ze je die kar probeerde te verkopen.
waarschijnlijk wordt het meer x in de week mn moeder wil ook leren mennen zodat ze met hem de weg op kan zonder dat ik er bij ben. dus het moet niet te zwaar worden voor hem.