[AR] Ik wil leren!!! hoe te doen mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GAM

Ik wil leren!!! hoe te doen mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 07:14

hallo allemaal,

de eerst de eerste keer voor mij bij het aangespannen rijden. en zoals je ziet wil ik graag leren.

ik heb een lieve shetlandruintje van 1,5jr , en deze wil ik graag voor de kar gaan zetten, met behulp van iemand die er wel iets van afweet.
maar ik zou al graag wat info willen over het mennen, website, linkjes alles is welkom, zodat ik geen flater sla dalijk.

ik zou graag willen weten welke leeftijd mooi is om te beginnen.
en of ik al kan beginnen met dubbelen lijn.
maar ook gewoon wat voor karren en tuigen het best te zijn. welke hoogte een kar moet zijn
en als je dubbelspan wil rijden wat het verschilmag zijn kwa hoogte van de ponies.

linkjes naar site is al goed, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

gr GAM

liberty

Re: Ik wil leren!!! hoe te doen mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 08:05

Ibbel

Re: Ik wil leren!!! hoe te doen mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 08:57

Gam, begin eerst eens met de FAQ te lezen, linkje staat hierboven. Als je daarna nog vragen hebt (en dan niet alles tegelijkertijd Knipoog ) dan mag je opnieuw een topic openen.

Enne, paardrijden leer je door les te nemen, waarom zou dat voor mennen anders zijn?

Tenslotte: 1,5 jaar is véél te jong om wat mee te doen, ook geen dubbele lijnen dus. Ook hier geldt, onder het zadel begin je met 3 jaar, dat is voor mennen niet anders.