[AR] Waar hebben jullie jullie menpaard vandaan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bvndnbrg

Waar hebben jullie jullie menpaard vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 17:22

Ben benieuwd hoe jullie aan jullie menpaard komen....

judithM

Re: Waar hebben jullie jullie menpaard vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:00

Ik heb mijn pony 13 jaar geleden zelf gefokt.
Het is een welsh x shet.

Ongeveer 7 jaar geleden zelf beleerd.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:20

je heb niet speciale ´menpaarden´ inprenciepe is ieder paard geschikt om mee te mennen. De een zal er misschien allen meer aanleg voor hebben dan de ander. Net als met goede spring of dressuurpaarden. Je kunt dus ook niet speciaal naar een menpaard gaan zoeken.

Zoek gewoon een ras wat je leuk of mooi vind en kijk wat dat paard kan. Kijk een belg is natuurlijk niet geschikt voor in de marathon of om een hoge dressuurscore neer te zetten ( mensen die belgen mennen dit is niet aanvallen bedoeld en dit geld ook zeker niet voor iedere belg maar even algemeen) een welsh of new forrest of iets dergelijks is dermate geschikt om kort en snel te wenden. Zo heeft ieder ras voor en nadelen met een bepaald onderdeel om te mennen.

Wij zelf hebben een haflinger en een fries voor de kar lopen. Ik heb 2 welsh pony´s van 1.20 ervoor lopen. Prijzen of rassen zijn daarom ook niet belangrijk koop gewoon een paard die bij jou past en die past bij de tak van het mennen die jij graag wilt gaan beoefenen.

Hoop dat je zo een beetje een antwoord hebt heb je wat meer te vragen pben kan altijd of een reactie in dit topic.

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:44

ik heb m'n Shetlander vanaf m'n 3e. Dat is nu 10 jaar. En ik heb op haar leren rijden. En we hebben haar ook zelf beleerd(samen met m'n ouders) en vorig jaar kwam ik erachter dat ik achterburen had die veel mennen en daar ben ik eens gaan kijken en het leek mij ook heel leuk. Dus we zijn wat gaan rond kijken op marktplaats om een tuigje en een wagentje. Eerst heb ik haar het tuig opgelegt en daarna heb ik er steeds spullen achter aan de strengen gebonden en na 1 week dat geoefend te hebben heb ik haar voor het wagentje gezet.(met hulp erbij natuurlijk voor het geval er wel wat gebeurd) (we hadden inmiddels een wagentje en tuig) en nu rij ik met haar buitenritten en ze vind alles prima! Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:48

Overal en nergens vandaan Lachen. Ik heb ze allemaal zelf betuigd. Ik heb ze voornamelijk bij fokkers en particulieren vandaan.

mennen16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:44

het is tegenwoordig om een goed menpaard te vinden.
Vaak zijn ze al een jaar of 15 en dat is te oud vind ik.
je kan het beste een paard kopen dat betrouwbaar is met zeer goede gangen
en hem zelf of door iemand anders laten beleren.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:56

Bij mijn eerste menpony zijn we via via terecht gekomen bij een handelaar. Pony was eerst bedoeld om ohz te rijden en hebben haar later zelf beleerd.

Mijn nieuwe pony zijn we ook via via aangekomen maar was aangespannen al beleerd.

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:04

Ik heb 1 pony betuigd gekocht voor mijn zoon. Via marktplaats en 2 van onze andere paarden gewoon zelf betuigd en beleerd. KWPN paard gekocht van jaar of 8 en betuigd. Het is moeilijk om een goed betuigd paard te vinden. Zoals in ICE AGE...."Je weet nooit waar het gelegen heeft".

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:43

In principe zijn alle rassen geschikt, hangt alleen van het karakter van het paard af.
En jouw voorkeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:45

Ik heb [***] uit Limburg. Maar hij heeft nu pas 3x voor de kar gelopen hoor dus of het al een echt menpaard is... Clown
hij vind zelf van wel iig Haha!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:47

ik heb mijn tinker vanaf veulen af aan en heb hem zelf beleerd voor de kar

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:38

Marktplaats en de Vondst Clown

Uit ehmmm Tilburg en Cromvoirt geloof ik. Niet van menners.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:01

Nummer 1 is aangekocht toen ze 3 maanden oud was. Daaruit zijn 11 veulens geboren. Tong uitsteken Bij eentje van deze 11 zochten we een spangenoot, die is aangekocht via een handelaar. Later benaderde een fokker ons dat hij nog een spangenoot had. Dit was ook een merrie en die is ook aangekocht, Daaruit zijn weer 6 veulens geboren inmiddels, en daar brengen we er nu een aantal van uit op wedstrijden, samen met de eerste spangenoot die aangekocht was. Van de eerste 11 veulens hebben we inmiddels niks meer staan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:19

Janssen komt bij Nico Avezaath uit Maurik vandaan. Heeft als driejarige tuiger ooit 'Hagestein' nog gewonnen, maar is later dus in de marathons terecht gekomen. Hij was ons lespaard bij de koetsiersbewijscursus en wij hebben hem daar toen gekocht. Twee jaar later hebben we Whisper als veulentje gekocht bij de gebroeders van Manen op het dekstation. Net voor de markt van Hedel hadden zij diverse tuigpaardveulens van hun klanten staan om te 'vermarkten'. Wij hebben toen gewoon gebeld of ze toevallig een vos met vier witte benen hadden van Cinovo, dezelfde vader als Janssen. Best een leuk span geworden, als zeg ik het zelf.

Sam_Sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:17

Zelf gekocht en zelf omgebouwd tot menpaard Clown

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:15

Gekocht bij een minipaardjes-en-andere-klein-grut fokker, en zelf voor de kar gezet Lachen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:24

Zelf gefokt, eerst bij de pony's mee onder het zadel gereden en toen voor de wagen Clown

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:25

omdat ik,wegens gezondheidsklachten) niet meer zo vaak kan rijden ohz,heb ik bewust een paard gekocht die zowel aangespannen als ohz was.
de man waar ik hem kocht,had dekhengsten,fokte zelf,en beleerde de paarden zelf.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 15:56

Tjo hebben we gekocht toen ze 1,5 was en ooit het idee opgevat om er een kar achter te hangen. Zo werd ze niet alleen rijpooownie maar ook menpoownie.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:06

ik heb mijn haflinger via marktplaats gekocht. was naar de mensen gegaan, pony voor de wagen gezet en n stuk gaan rijden. alles voelde goed en de pony was superbraaf. gelijk gekocht dus en heb daar nooit spijt van gehad. tis n toppertje......

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:36

In de nieuwste mensport staat artikel over probleem goed en betrouwbaar menpaard te vinden. Wordt als nevenactiviteit van wedstrijd nu een menpaardverkoping gehouden, waarbij de locatiehouder faciliteert in selectie en ruimte aanbiedt, echter koop gaat verder tussen eigenaar en koper

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:04

Ik denk dat dit gewoon een commerciele nevenactiviteiet is voor ter Harmsel zodat ie mooi ook nog zijn overtollig spul kwijt kan worden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:07

Niet zo negatief BD Knipoog

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:18

Sjonniej schreef:
Niet zo negatief BD Knipoog
Ja, ow sorry. Ik ben natuurlijk ook enigzins bevooroordeeld.... Haha!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 01:01

ik heb mijn shetje bij een handelaar gekocht, zocht een gezeldschap shet voor de andere shet die al op de pensionstal stond. Ben na een jaar begonnen met haar te beleren en nu loopt ze regelmatig voor de wagen.