[AR] Mennen in de winter?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel_24

Mennen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 22:35

Ik ben er wel benieuwd naar wie er in de winter ook gewoon door gaan met mennen? en wat trek je aan op de kar tegen de kou?

eel

Re: Mennen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:59

Sja, ik doe altijd mijn rijbroek aan en daarover mijn skisalopette en mijn skijack, dan warme handschoenen en zo'n band om mijn oren. En dan niet langer dan een uur gaan rijden, en een goeie borrel na. Is onvergetelijk!
Een keer waren we gaan rijden, het vroor en het mistte erg, mijn paard had bevroren neus- en oorharen, zo'n prachtig gezicht! (het is een Fries)
Maar ik heb wel meegedaan aan de kerstpuzzel van de Mensport, daar kun je een verwarmde broek (met accu) mee winnen.

Heel veel plezier, wees geen watje, dinsdag ga ik weer (tenzij het regent)

Eel

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 01:30

Wij kleden ons ook warm aan (thermobroek, dikke jas, enz.)
Verder gaan we geen uren weg, maar maken we een kleiner rondje.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:42

Veel ohz rijden Knipoog.
Ik heb ze 's winters bijna niet voor de wagen. Enkel met heel mooi weer of als ik op wedstrijd ga als voorbereiding. En verder vooral heel dik aankleden, rijbroek, daaroverheen een spijkerbroek en soms ook nog wel een thermo broek.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:47

Wij mennen ook vrolijk door. Buiten een dikkke trui en jas trekken we altijd een regenpak aan, houdt lekker de warmte vast en de kou tegen. Ohja en handschoenen en een muts natuurlijk Haha!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:56

Bij mij geen verschil hoor in de zomer de lente de herst en de winter.
Ik doe over mijn rijbroek een skibroek aan,gewoon mijn paardenjas(is dik),muts op,handschoenen aan,evt thermolaarzen en gaan met die banaan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:10

Ik men ook gewoon door maar wat kortere rondjes (uurtje) en wat minder vaak omdat het sneller donker is.
Ik doe ook een rijbroek onder mijn broek aan, kniekousen, winterlaarzen met voering en een bodywarmer onder mijn jas. Verder een warme muts op. Handschoenen: gewoon de leren die ik altijd aan heb, soms dunne wolle eronder

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 15:24

bedankt voor jullie tips, en reacties!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:00

Ik gebruik een soort padjes in mijn schoenen. Die lijken op inlegkruisjes en die plak je voor in de neus van je schoen. Door een reactie met koolstof worden die ongeveer 35/40 graden. Je tenen blijven dat lekker warm en dat scheelt al een hele hoop.

Verder maak ik lussen in de leidsels met leidselklemmen, dan kan je gewoon je dikke wanten aan. Je pony trekt je leidsels niet uit je handen en je bloed kan gewoon goed door blijven stromen omdat je je vingers kan bewegen. Werkt ook super!

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 17:34

En waar kan je die padjes kopen?

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:36

een dikke jas, paardrijhandschoentjes, een gewone broek over een rijbroek en 3 paar sokken! Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:39

Ik rij wat minder omdat ik door mijn ziekte wat weersgevoelig ben,... en dan van stijvigheid moeilijk van de kar afkom Tong uitsteken

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:36

baudyh schreef:
Ik doe over mijn rijbroek een skibroek aan,gewoon mijn paardenjas(is dik),muts op,handschoenen aan,evt thermolaarzen en gaan met die banaan.

Doe je echt in de zomer een skiebroek aan, muts op en thermolaarzen???? Clown Tong uitsteken
Geintje Haha!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:13

Dribbel19 schreef:
En waar kan je die padjes kopen?

Bij de paardendrogist heb ik ze volgens mij gezien Ja

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:33

Bij de paardendrogist idd en wij hebben nog een hele lading thuis liggen terwijl we op het moment geen menpaard hebben...

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:34

De eigenaar van mijn bijrijd Fries gaat in de winter nooit weg, maar dit ook ivm een hartkwaal (dan heeft ie het snel koud enzo).

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:02

ik men gewoon door in de winter met mijn tweespan shets.
ik hijs me gewoon in mijn skypak en gaan met die banaan

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:20

zomer, winter, herfst, lente, regen, sneeuw, hagel, onweer, het maakt mij niet uit. ik rijd altijd. lekkere dikke jas aan, stalschoenen aan, menschort voor, pet met oorflapjes Tong uitsteken en dubbele handschoenen aan.
als het sneeuwt doe ik de pony's hoefschoenen aan om te voorkomen dat de sneeuw onder hun hoeven plakt.
ik heb nu ook van die zakjes met vloestof met een stukje ijzer er in. als je die klikt wordt de vloeistof warm door een chemische reactie. als je er daar een paar van meeneemt...
oja, weet je wat ook helpt. met 1 hand rijden en op de andere gaan zitten en dat steeds afwisselen. hahaha
en na het rijden een lekkere kop warme chocomelk, nadat de paardjes weer lekker onder een deken staan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:05

Vippie schreef:
baudyh schreef:

Doe je echt in de zomer een skiebroek aan, muts op en thermolaarzen???? Clown Tong uitsteken
Geintje Haha!

ja lekker joh,dan heb je gevoel van hoe het is in de tropen Haha!

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:12

Ik rij minimaal 1x in de week.
Ik heb zo'n showkarretje en heb een matje liggen bij mijn voeten zodat dat een beetje de koude lucht tegenhoudt.
Verder kleed ik mn eigen goed aan en doe ik handschoenen en een haarband op.
We nemen ook altijd een slaapzak mee voor over onze benen.
Ik denk niet dat je ons wil zien rijden, ik weet eigenlijk wel zeker dat we aardig voor banketstaaf zitten. hahaha
Maar het is wel te doen.

JellieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:22

Normaal gesproken mennen wij ook gewoon in de winter. Ik heb van die half lederen/fleece menhandschoenen, thermolaarzen, thermorijbroek, dikke winterjas aan en dan ook nog een fleecedeken op mijn schoot...

Love_Alivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:51

het is heel leukk in de winter rijden maar je moet wel oppassen als de weg glad is...
Laatst bijgewerkt door Love_Alivia op 05-01-07 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Love_Alivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:21

we zijn vorig jaar nog met 2 span pony`s (appaloosa`s) naar de veluwe geweest moet je echt een keer doen dat is heel leuk maar wel zwaar voor de pony`s .... Haha!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:40

Mijn ponys is nog niet echt goed beleerd, maar als ik met iemand mee ga op de kar swinters, trek ik mijn thermo broek en ondergoed aan. + warme jas sjaal enz.

Volgend winter ga ik wel door in winter behalve als het glad is.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:50

Hier gaat het ook nog gewoon door hoor. Dikke jas aan en sinds dit jaar heb ik uitgevonden dat een regenjas er over lekker isoleert! En om de rest ook winddicht te houden ook maar een regenbroek aan. Dan een stel warme schoenen, maarja koude voeten krijg ik altijd wel, helaas. Verder sjaal om, pet op en handschoenen mee (al kan ik niet met handschoenen mennen, dus dat is vaak doorbijten tot ze zo koud zijn dat ik toch maar even opwarmende handschoenen aan moet doen).

Alleen als het sneeuwt waag ik me er niet aan...niet zo beste ervaringen mee gehad vroeger, al was het onder het zadel, het glibberde me veel te hard!