Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pomelo schreef:Ik ben snel even gaan kijken naar m'n hoofdstel wat je bedoelde![]()
Dus ik doe de gesp open, prik het vlechtje met elastiekje op dat pinnetje en sluit de gesp dan weer? (Even checken of ik het goed begrijp)
Citaat:Dat lijkt me wel te doen, zonder dat ik hem nog moet vervelen met uren aan z'n manen prutsen voor we op pad kunnen. En zou ik dan best doen zoals nu, een deel van de haren die eigenlijk manen zijn maar die naar voor vallen 'opzij leggen' of niet?
Albert schreef:Ja. (de doorn van de gesp heet dat)
Albert schreef:Voorpluk gewoon onder de windriem zoals altijd. Je kan de manen onder het hoofdstel wegknippen, dan zit het hoofdstel wat beter. Vooral handig bij pony's met veel haar.
djoeka schreef:Wij namen een stuk van de voorpluk en deden dit over het kopstuk heen naar de manenkam toe en dan vlechten met de manen natuurlijk. Zo kan je hoofdstel nooit afschieten.
horsewisper schreef:koop een fatsoenlijk goed menhoofdstel met oogkleppen wedden dat het beter gaat ?
horsewisper schreef:Zonder neusriem mennen ? niet verstandig bezig sorry...
pomelo schreef:. Soms zie ik dat 1 oortje eruit is, stap ik af en doe het weer goed, en nog voor ik terug op de kar zit schudt hij eens met z'n hoofd en hangt het er alleen nog maar aan door de keelriem...
Het is een simpel hoofdstelletje, geen neusriem, enkel keelriem. Die doe ik nogal vast, zodat dat het hoofdstel er toch nog even ophoudt totdat ik bij hem sta.
judithM schreef:En het dan toch nog raar vinden als er ongelukken gebeuren?![]()