[AR] [GZ] Menroute(s) Bossen Amerongen (Leersum, Rhenen)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkerlady

[GZ] Menroute(s) Bossen Amerongen (Leersum, Rhenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 17:51

Ik ben op zoek naar beschreven menroutes in de bossen van Amerongen. Er staan ter plaatse wel aanduidingen en paaltjes, maar een overzicht zou heel handig zijn om een route (lang of kort) te kunnen bepalen. En je raakt zomaar verdwaald als je in het wilde weg de paaltjes maar volgt voor aangespannen rijden.

Is er een kaart (of meerdere) van en hoe kan ik daar aan komen?

En natuurlijk plaatselijke VVV en pensionstallen al benaderd voordat ik hier iets plaats. Dan krijg je reacties als je vraagt naar gangbare menroutes.....eh wat wat voor routes??? Gestoord wat bedoelt u?.....vandaar mijn verzoekje hier. Haha!

silvester

Re: [GZ] Menroute(s) Bossen Amerongen (Leersum, Rhenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:52

Voor zover ik weet zijn de menroutes niet apart beschreven.
Ik volg altijd de ruiterroutes en dat gaat nog steeds prima.
Ik rij voornamelijk in de bossen bij Leersum en Amerongen en daar zijn alle ruiterroutes zo breed dat je er ook prima aangespannen doorheen kunt. Als je richting Doorn gaat krijg je wat ruiterroutes die smaller zijn en waar je dus niet langs kan.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:25

Bij de blauwe schuur in Amerongen (sportvelden) staat het Theehuis volgens mij verkopen ze daar kaarten van het bos gebied.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 17:07

Dank sneppie ik zal eens vragen. Dat is idd ons startpunt altijd maar als je gewoon maar de paaltjes volgt, weten we niet wat voor ronde we rijden.....en als je snel naar de wagen terug wilt met natte paarden is het wel handig om te weten waar je zit en dat je niet nog een half uur of langer terug moet.
Dank voor de tip!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:29

Op een wandelkaart van het gebied staan de ruiterroutes ook aangegeven. Inderdaad zijn de paden in de buurt van het Berghuis breed genoeg met een wagen!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:36

Tinkerlady schreef:
....maar als je gewoon maar de paaltjes volgt, weten we niet wat voor ronde we rijden.....

Waar je ook rijdt, ruiterpaden en menpaden zijn zélden uitgezette routes. Op de Veluwe heb je de uitgezette dagtochtroutes van de Veluwetrail, rond de Ginkelse Hei zijn wat routes uitgezet met nummers, en rond Garderen. Dat zijn in het gebied waar ik regelmatig (en dat is inclusief Amerongen) kom de enige routes die uitgezet zijn. Al die paaltjes met een hoefijzer of een karrewiel erop zijn algemene aanduidingen. Net zoals een fietspadaanduiding niet betekent dat je een fietsroute volgt.