Aangezien ik ooit een veulentje wilde fokken uit mijn merrie om op termijn tweespan te gaan rijden, word het nu weleens tijd dat ik daar maar eens wat mee ga doen ('veulentje' is nu bijna 4).
Maar dan toch nog een paar vraagjes.
Beide merries zijn bijzonder makkelijk met opleiden, heb ze beide zelf beleerd voor de wagen en onder het zadel dit heeft geen enkel probleem opgeleverd.
Polly (moeder) loopt al een jaar of 5 voor de wagen in enkelspan, braaf, luisterd goed (is erg stemgericht, maar ook erg op mij gericht).
Katinka (dochter) loopt sinds voorjaar 2006 voor de wagen, heeft sindsdien regelmatig in enkelspan gestaan en na een paar kleine miscommunicaties gaat dat ook uitstekend, ook erg stemgericht en hangt erg aan mij.
Beide merries laten zich wel rijden door een ander.
Maar ja, nu wil ik ze graag in tweespan gaan rijden, hier heb ik echter zelf nog helemaal geen ervaring mee, had ik met enkelspan ook niet maar dit lijkt me iets gecompliceerder.
Ik ben dus op zoek naar een adres waar we met z'n drieën in de leer kunnen (paardjes en ik), verder ben ik op zoek naar een goed, betrouwbaar maar niet te duur tuig, heb nog 1 tuig nodig, mijn enkelspan tuig is ook geschikt voor tweespan.
Wie kan mij hierin helpen, of heeft nog een kar staan voor 2 kleine maat shetten (rond 90cm), of tips om een enkelspan om te bouwen naar tweespan.
En verder zijn alle verdere tips natuurlijk welkom.