[AR] zijn er eisen aan tuig en wagen voor wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

doretteJarig

zijn er eisen aan tuig en wagen voor wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 19:42

Ik wil van het voorjaar beginnen mijn a pony wedstrijd gericht te trainen, maar nu vroeg ik me af of er eisen zijn aan tuig en wagen om te mogen deelnemen? Ik wil dressuur en vaardigheid gaan rijden, dus geen marathon.
Ik heb nu een simpel concourswagentje. http://dieren.marktplaats.nl/rijtuigen-en-koesten/59775074-gebruikt-concourswagentje-met-pony-lamoen.html?img=1#photo (Ik heb een andere pony als op de foto, maar heb dit karretje pas gekocht) Is dit goed genoeg of moet er echt iets beters komen? Mogen tweewielers ook?
Wie helpt mij?

Sjonniej

Re: zijn er eisen aan tuig en wagen voor wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:36

http://www.knhs.nl/objects/00000436.pdf
Hierbij de link naar de reglementen voor het mennen. Hier staat exact in omschreven waar je wagen aan moet voldoen. En ook de rest van de regels is wel een aanrader om te lezen, als je wedstrijden wilt gaan starten.
De hoofdstukken Dressuur en Vaardigheid horen bij het samengesteld.
De hoofdstukken Dressuur BLMZ en Vaardigheid LMZ horen bij de 2-onderdelen-wedstrijden.

Verder is het een aardig wagentje, maar echt heel erg stevig ziet hij er niet uit. In de vaardigheid zal je, zeker met een kleintje, toch moeten galoperen. Probeer dat thuis eerst eens uit, of je veilig scherpe bochten in galop kan nemen.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:29

ik heb voor mijn b pony ook zo wagen en ik doe er alles mee bos wedstrijden zelfs oefenmarhaton en gaat prima Lachen

en net wat sjonniej zeg even thuis uit proberen wat je kan met de kar

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 15:16

Maar je wagen staat wel te koop Miriam

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 17:54

ja omdat ik 2span ga rijden en dit niet kan met deze wagen maar wat doet dat er toe ??