Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
corinne1981 schreef:Ik gebruik ook een onderlegger omdat het schoftje ooit nét de schoft raakte, ik vind hem erg fijn in gebruik, ik heb het idee dat de druk dan ook net iets beter verdeeld wordt.
Duhelo schreef:staartriem gebruik ik niet, trekpaardje is helaas haar staart kwijt.
als ze voor de koets staat is het met een broek, tijdens het longeren enkel met het schoftje.
laura2span schreef:Ik kocht een nieuw ideal tuig en na 2 maanden hadden beide pony's witte plekken. We zijn met de pony's en het tuig terug geweest naar de zadelmaker maar volgens de man zat het gewoon prima.
Of de schoftonderleggers nut hebben? Nou en of. Pony's hebben nergens meer last van. Op een aantal witte haren die ze hieraan hebben over gehouden
Duhelo schreef:ik gebruik het schoftje van voor de koets ook om te longeren
op weg naar de piste zit ik er dan op, gisteren zag ik dat het schoftje bij iedere pas tegen de schoft van mina klopte, echt prettig kan dat niet zijn
laura2span schreef:Misschien toch maar eens een staartriem proberen.
Ik had geen borstriem omdat ik met gareel reedMaar ook die riempjes zaten niet te strak, eerder te los maar de gaatjes waren op.
De kussentjes van Idealtuig zijn heel erg vierkant, daar kwam het waarschijnlijk door.
Duhelo schreef:ook als ik er niet tegenzag drukte hij naarvoor
nogmaals, ik heb dus geen staartriem aan het tuig, dus daardoor wordt die al niet op zijn plaats gehouden, enkel voor de koets hangt de broek eraan, maar dit helpt wss ook niet zoveel...
laura2span schreef:Misschien toch maar eens een staartriem proberen.
Ik had geen borstriem omdat ik met gareel reedMaar ook die riempjes zaten niet te strak, eerder te los maar de gaatjes waren op.
De kussentjes van Idealtuig zijn heel erg vierkant, daar kwam het waarschijnlijk door.