[AR] Kan ik nog mennen met deze pony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Kan ik nog mennen met deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 10:20

Ik heb een vraagje,
Ik verzorg een shetlander, ik ben te groot en bijna te zwaar om erop te rijden dus longeer ik haar, doe ik lange lijnen en wandel ik met haar, af en toe een beetje springen. Nou vind ik mennen echt geweldig en wil ik het dus ook doen. De pony is 16 jaar, is beleerd, maar het is een keer fout gegaan waardoor de kar kapot is gegaan. Mijn idee: Eerst heel goed aan de lange lijnen oefenen, slepen, en dat ik dan op menles ga op de manege. Als dat allemaal goed gaat dan misschien het karretje laten maken, en dan ken ik wel iemand die me misschien zou kunnen/willen helpen, zij is volwassen, heeft een koetsiersbewijs en ment vaak. Ik vind het gewoon leuk om recreatieve ritjes te maken.. Haha!
Ik heb dit idee nog niet aan de eigenaar of de instructrice of wie dan ook voorgesteld, want ik wil eerst jullie mening horen.
Als je vind dat het niet kan of wel kan, zou je dan ook kunnen uitleggen waarom wel of niet?
Alvast bedankt!

EvaSuzanne

Re: Even een vraagje,

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 10:26

Mijn mening: eerst aan de eigenaar vragen ipv aan bokt. Als die nee zegt hoef je er ook niet meer over na te denken.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 10:27

Oke, dat is waar.. Knipoog
Dan kan ik het beter volgend jaar vragen, want ze gaan binnenkort, misschien vandaag, of volgende week weg, zoals iedere winter. Dus dan kan het toch beter volgend jaar zomer.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 11:23

Als je echt met haar wilt mennen zul je de volgende stappen moeten ondernemen:
Breng je pony weg zodat hij op nieuw beleerd wordt door een proffesioneel iemand.
Haal zelf je koetsiersbewijs.
Zorg voor een VEILIGE wagen en tuig. Dus niet zelf wat gaan knutselen.
Neem les met je pony.

Verder denk ik dat hier wel een slotje mag omdat dit het zoveelste topic met deze vraag is. Lees de faq ook eens door.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 15:17

O sorry ik wist niet dat er al zo`n topic is, ik zal van de zomer alles even doornemen met de eigenaar, misschien kan het wel, misschien niet, Bedankt.. Knipoog