[AR] Rijdende Rechter.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Rijdende Rechter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 22:02

Morgen (dinsdag 17 oktober) is er op Nederland 1 de rijdende rechter. Het gaat over een parcour van een aangespannen wedstrijd. Ik ben benieuwd, en ga het zeker kijken (herinnering in m'n telefoon gezet Clown )
Lijkt me ook erg interessant voor andere aangespannen bokkers om te weten hoe dat met rechten zit!

(Ik tip gelijk ff een modje, om zeker te weten of het topic niet al bestaat -volgens de zoekmachine niet- en of ie op de goede plaats staat)

tjiddevw

Re: Rijdende Rechter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:04

Ik ga morgen ook kijken. Gelukkig heeft de rechter in het voordeel van de organisatie beslist anders had ik zondag geen wedstrijd. Volgens mij zie je ook Klaas de Haan erin, daar zit de rechter bij op de wagen. Kan het ook fout hebben hoor, weet het niet meer zeker.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 23:06

aaaaaaaaah, daar gaat de clue van het verhaal voor morgen.. Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:09

haha ik lach me altijd ziek om dat programma...
waar mensen zich al niet druk om kunnen maken zeg!!!

'hey die besjes van jou boom vallen in mijn tuin!!! ik ga naar de rijdende rechter!!!'

Gestoord

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 23:20

naja, geloof dat dit om iets heftiger gaat. Wat ik gezien heb is er een giga kuil aan de rand van het parcours en is er een borsttuig van een paard gescheurd, dus er zat wel degelijk kracht achter!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 05:04

Die giga kuil viel wel mee: richting de waterbak lagen betonplaten en de menner is met een wiel naast de betonplaat terecht gekomen en daar zat een kleine kuil in het gras. Was hij op het beton gebleven was er geen probleem. Kar en tuig waren stuk. Organisatie is niet verantwoordelijk gesteld. Gelukkig maar, elke wedstrijd gebeurt er wel wat. Als een organisatie alles moet betalen, wilt niemand meer een wedstrijd organiseren.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:18

Bedankt voor dit topic! Anders was ik het vergeten vanavond te kijken Ja

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:10

hoe laat ?????

tjiddevw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:53

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:51

22.30 ned 1

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:37

Gelukkig maar dat de organisatie is vrijgesproken. Dit ging werkelijk helemaal nergens over. Wat een rotstreek van die man, hij had gewoon beter moeten verkennen en moeten sturen, dan was er niets aan de hand geweest.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:50

Blij dat de organisatie vrijuit gaat! En terecht!

Kan me goed voorstellen dat die man baalt... zo'n opgevouwen wagen en kapot tuig, daar wordt je ook niet blij van.
Maar uiteindelijk doe je mee op eigen risico en moet je goed verkennen.

Ik vond het wel een gevaarlijk gat en het was mss een goed plan geweest het even af te zetten/ te markeren, zodat het extra duidelijk was....

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 09:35

Dat was inderdaad een kleine moeite geweest, even een lintje. Dat zei de rechter in feite ook, de organisatie is mede-schuldig voor het ongeluk, maar niet aansprakelijk voor de gevolgen ervan.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 09:36

En het was zijn eigen verantwoordelijkheid dat het paard aan de loop ging met de kar plat achter hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 09:38

Ik had geen andere uitspraak verwacht, als ze schuldig waren geweest zou het gewoon weer een zaak worden.
De rechter bond wel wat in bij de uitspraak tov de hoorzitting, toen had ie nog zoiets van daar moet de organisatie zich maar tegen verzekeren, en hij vond het een 'enge' hindernis.
Ik las trouwens in 1 van de vakbladen (hoefslag of bit) dat er wel degelijk een verzekering komt voor deelnemers van hippische evenementen, maar wat het kost vertellen ze er niet bij...

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:02

Dat doet ie meestal, bij zo'n hoorzitting probeert ie toch beide kanten wat te prikkelen. En zo'n rechter is het natuurlijk ook niet gewend om met zulke bossen haar over een pad te knallen hahaha.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:06

Janne, dat ging erover dat een rijder zichzelf en zijn eigen materiaal kan verzekeren, was de bit volgens mij.

Uitspraak is terecht, vind ik. Het klonk wel dramatisch dat het het einde zou zijn van de stichting, maar zo simpel ligt het wel. Zeker een stichting heeft geen inkomsten van leden en moet het dus doen met sponsorgeld.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:28

Ik vroeg mij bij het zien van de wagen eerlijk gezegd ook af, of deze wel geschikt was voor een marathon.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:32

Agh, het is een oefenmarathon. De man reed 1x per jaar mee, dat moet in principe wel te doen zijn als je er niet alles van verwacht.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:37

Nee maar nou zie je als er dus wat krachten op zo een wagen komen, deze dus total loss is.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:39

Dit soort wagentjes kunnen er dus inderdaad niet zo goed tegen om om te kiepen en daarna nog 100 meter meegesleurd te worden. Maar ook een marathonwagen zou dit niet heelhuids afleggen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:41

Nee maar die raakt niet total loss, zie ze toch regelmatig omgaan, rechtgezet worden, en gewoon verder rijden

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:51

Ja dat klopt. Maar je kan niet iedereen verplichten om voor die ene oefenmarathon in een jaar een marathonwagen aan te schaffen. In principe, als je niet ruw en hard door de hindernissen gaat crossen en niet elke paal raakt, kan je prima eens een marathonnetje met dit soort wagentjes rijden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:42

Sjonniej schreef:
Ja dat klopt. Maar je kan niet iedereen verplichten om voor die ene oefenmarathon in een jaar een marathonwagen aan te schaffen. In principe, als je niet ruw en hard door de hindernissen gaat crossen en niet elke paal raakt, kan je prima eens een marathonnetje met dit soort wagentjes rijden.

Maar dan niet naderhand gaan mekkeren als het fout is gegaan, dat is wat ik wil zeggen

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:15

Ach. Ik heb het gister ook gezien.
Ik vind het terecht wat de rechter zei! Tis eigen risico, en zo het mij leek, kon je makkelijk op het beton blijven !!!

en over met niet-marathonwagentjes marathon rijden: ik heb net ook nog zitten scheuren door een hindernis, met een concourswagentje. Gaat prima. (Zolang ik maar niet door een waterbak ga.. Maar ja. pony durft toch niet door groot water...)