Hallo,
Ik ben Odette.. Ik ben nieuw hier op bokt. Het lijkt me erg gezellig!
Ik heb ook meteen even een vraagje...
Ik zal even het verhaal vertellen:
Ik heb een tijdje geleden een ongelukje met de kar gehad, Dat was natuurlijk erg vervelend. De kar is kapot, het was misschien geen nieuw mooi karretje en was erg lomp en groot, en dat maakt het er ook niet makkelijker op. Naja Kortom ik heb een ongelukje gehad waardoor de kar kapot is en ik nu bang ben... Ik ben pas ergens anders wezen mennen, en dat vond ik super leuk! Nou heb ik dus een verzorgpony(shetlander) waarmee het ongelukje is gebeurt. Die pony is beleerd maar is nogal moeilijk... Ik zou het graag weer proberen maar dat kan niet omdat de kar kapot is. En blijkbaar is de basis nog niet in orde. Ik ga dus eerst verder met de basis en wil daarna sparen voor een sulky met tuig( prijs?? Als iemand weet hoeveel dit ongeveer kost hoor ik het graag!!! ) Eerst wil ik dus aan de lange lijnen oefenen, dan wil ik graag wat menlessen nemen op de manege met een ander paard en als dat allemaal goed gaat wil ik ook een goed simpel karretje, sulky, met tuig kopen, en dan iemandd vinden die mij wil helpen. Wat vinden jullie daarvan? verstandig? Ik wil gewoon heel graag weer mennen maar weet niet hoe ik het aan moet pakken !!
Dus weet iemand hoeveel menlessen ongeveer kosten?
Hoe oud je ervoor moet zijn? *(ik ben 13)*
En of je een koetsierbewijs nodig hebt en of je die kan halen op je 13e.
Hoeveel kost goed shetlandtuig met een sulky?
en als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!